Hlavní obsah

Ferrari s šestiválcem nebude žádné bejby, má totiž 830 koní!

Foto: Ferrari

Čistý design a válečné barvy ve stylu legendárního 250 GTO

Ferrari s šestiválcem. Hybridní pohon. Že se vám právě zježily vlasy hrůzou? Klid… Bavíme se o autě, které má výkon 830 koní, na stovku zrychlí za 2,9 s, 200 km/h jede za 7,2 s a maximální rychlost je 330 km/h!

Článek

Po sedmačtyřiceti letech je na světě opět šestiválcové Ferrari. Nabízela by se interpretace Dina pro 21. století, ale těžko říct, jestli Ferrari natolik uctívá jeho odkaz, nebo si to jméno šetří pro ještě extrémnější model. Nicméně ať je to tak nebo tak, Ferrari 296 GTB si zasluhuje vaši pozornost!

Foto: Ferrari

Ne, nic se nezměnilo, pořád má motor uprostřed a pohon zadních kol

Je to supersport pro 21. století a podle Ferrari nenehrazuje F8 Tributo, ale doplňuje řadu (my si o tom ale myslíme své). A i když je to „jen“ přeplňovaný šestiválec, tak ve spojení s elektromotorem se o rychlost bát nemusíte – na Fioranu je je ho čas 1 minuta a 21 vteřin, což je stejně rychle jak Ferrari F12tdf a o 1,5 sekundy rychlejší F8 Tributo. Slušné, že?

Jde o první a rozhodně ne poslední Ferrari s podobnou konfigurací. Blok i hlavy válců jsou z hliníku a spalovací komory jsou vybaveny technologií představenou u modelu SF90. Dvě turba jsou vyrobena ze slitin ušlechtilejších než než u F8 a jsou schovaná v prostoru mezi válci. Obě točí až 180 000 ot./min. a Ferrari se chlubí tím, že se mu podařilo snížit rotující hmoty (pokles o 11 procent ve srovnání s turbodmychadly V8), což má samozřejmě zrychlit reakce motoru.

Foto: Ferrari

Motor je kompaktní a turbodmychadla jsou uvnitř válců

Další zajímavostí tohoto motoru jsou výfuky, které jsou taženy zvenku. Jsou kratší, přímější a Ferrari nás ujišťuje, že zvuk nového šestiválce bude okouzlující. Určitě vás potěší, že získalo interní přezdívku „V12 piccola“, tedy malá V12. Podle Ferrari zní harmonií vysokofrekvenčních tónů atmosférické V12, jen podmalované svistem turbodmychadel.

Všechna tato vylepšení a úpravy znamenají, že sám o sobě produkuje 660 koní, což znamená poměr 220 koní na litr. Podle Ferrari tak jde o motor s nejvyšším měrným výkonem, jaký se nyní vyrábí.

Benzinový motor však podporuje ještě elektromotor s výkonem 165 koní, celkem tak hybridní ústrojí produkuje plnotučných 830 koní (o 110 víc než osmiválcové F8 Tributo). V plně elektrickém režimu můžete ujet víc než dvacet kilometrů, ale primárně jde spíš o posílení výkonu a reakce ostré jako břitva. Tomu ostatně odpovídá dynamika: 0-100 km/h za 2,9 sekundy, na dvě stě za 7,2 s a maximálka činí 330 km/h. Ta ohromující čísla skutečně mluví sama za sebe…

Také designově se 296 GTB ohromně povedlo. Na první pohled je jasné, že při konstrukci byla velmi důležitá aerodynamika. Pozoruhodně čistá silueta má odkazovat na legendární 250 LM z roku 1963 a jen neobyčejně funkční. Přední lízátko zvyšuje přítlak na přední nápravu, chlazení brzd je chytře integrované do otvorů ve světlometech, auto umí měnit světlou výšku a aktivní zadní spoiler (inspirovaný LaFerrari) přidává 100 kg na zadní nápravu.

Navzdory bateriím a hybridní technologii váží nové Ferrari (s nainstalovanými všemi příplatkovými „odlehčovacími“ prvky) jen 1 470 kg. Tedy jde o suchou hmotnost, s řidičem a náplněmi to bude spíš kolem 1 600 kg, což je zhruba o metrák víc než u osmiválcového F8. Má taky něco, čemu se říká „ABS evo,“ které by mělo snížit brzdnou dráhu a pomoci při zatáčení. Funkci Side Slip Control spolupracuje s novým senzorem v nastavení posilovače řízení, takže by 296 měla umět parádně driftovat.

Palubní deska je čistě digitální a interiér vůbec je stejně čistý jako celé auto – Ferrari se stále vehementně brání velkému dotykovému infotainmentu, který by podle nich řidiče nejspíš příliš rušil od řízení. Centrální tunel si vzal nepochybně vzor v SF90.

Foto: Ferrari

Interiér je stejně střídmý jako zbytek auta, palubní deska je plně digitální

Pro všechny nadšence pak bude k mání i paket „Assetto Fiorano,“ který zahrnuje nastavitelné tlumiče Multimatic, spoustu karbonu a skla z lehkého lexanu. Válečné barvy ve stylu 250 LM a pneumatiky Michelin Sport Cup2R pak udělají z „bejbyferrari“ velmi seriózní náčiní a my nepochybujeme o tom, že stejně dobře jako vypadá, tak i pojede!

Podle by se první vozy měly dostat ke svým zákazníkům v prvním čtvrtletí příštího roku. Cenovku očekávejte lehce pod úrovní 7 milionů korun – ještě před příplatky, které umí každého vzpínajícího se hřebce z Maranella ještě pěkně prodražit. Už abyste začali šetřit…

Co říkáte na nové Ferrari 296 GTB?
Je to skvost a pojede jako z pekla
59,8 %
Sáhl bych spíš po konkurenci
9,1 %
Šestiválec a elektřina? To by se Enzo v hrobě obracel!
31,1 %
Celkem hlasovalo 794 čtenářů.

Reklama

Související témata:
Načítám