Hlavní obsah

Ferrari FXX K Evo: Kde se to šílenství zastaví?

Foto: Archiv Garáž.cz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

LaFerrari bylo bláznivé, Ferrari FXX K bylo šílené, ale v reakci na čím dál tím ostřejší konkurenci závodních malosériovek se i Maranello rozhodlo přitvrdit. Tohle Evo je pro kluky s obříma koulema. Nikdo jiný ho totiž nedokáže dostat na hranu jeho možností.

Článek

Těžko si představit člověka, který by sednul do LaFerrari a po testovací jízdě by si řekl: "Není to špatný, ale chtělo by to ještě poladit". Jasně, automobiloví závodníci a pár bohů se zlatýma rukama, co se zrodily pro volant a dostatkem fondů na neomezený počet track days. Jenže s jídlem roste chuť, a když Ferrari - po vzoru Enza - připravilo i nekompromisní závodní verzi FXX K, našlo se dost zákazníků, kteří prostě jen chtěli to nejlepší. LaFerrari nabroušené tak nekompromisně, že i Chris Harris při průjezdu zatáčkami ztrácel dech i řeč současně.

A ve Ferrari si teď řekli, že si k sedmdesátému výročí značky nadělí něco ještě lepšího. Evo je v podstatě okapotovaná formule s výkonem přes tisíc koní. Vypadá jako bláznivé italské karbonové origami a mísí se v něm know-how z královny motorsportu, ale i z vytrvalostních závodů a cupových gétéček. Je lehčí, než FXX K, protože karbon vyráběli mistři z F1. Má o 75% větší přítlak než LaFerrari, ve srovnání s FXX K jde o stále solidní 23% zlepšení. Veškerá aerodynamika na autě je funkční a počítalo ji mnoho počítačů mnoho měsíců přímo ve větrném tunelu. Hlavním trumfem je zadní křídlo se dvěma aktivními plochami, ale samozřejmě také spousta ploutviček na různých místech, které rozhodně nejsou na okrasu. Celý předek auta byl mírně přepracován, pod "světly" jsou větší ďolíčky, aby se upravil směr náporového vzduchu, zadní podběhy jsou větší. Prostě matematika, kam se jen podíváte.

Foto: Archiv Garáž.cz

Uvnitř je větší displej, nový volant a pár dalších kosmetických změn, ale to hlavní se odehrálo na podvozku a aerodynamice. FXX K Evo samozřejmě není určen pro provoz na běžných komunikacích, dokonce s ním ani nemůžete závodit jinde, než ve vlastním šampionátu, který pořádá Ferrari. Ale jednu dobrou zprávu přece jenom máme - pokud už vlastníte FXX K, můžete si ho nechat přestavět na Evo. A to se vyplatí, no ne?

Reklama

Načítám