Článek
Za modelem Dino je schovaný smutný příběh. Vůz je pojmenován podle syna zakladatele automobilky Enza Ferrariho Alfreda. Doma mu říkali zdrobněle Alfredino nebo jen Dino. Dino trpěl mnoha nemocemi a nakonec zemřel na následky svalové dystrofie v pouhých 24 letech. Automobil nesoucí jeho jméno byl ve variantách 206 GT a 246 GT v italském Maranellu vyráběn v letech 1968 až 1976. Od roku 1973 se pak vyráběla i varianta s označením 308 GT4. To už se ale jednalo o čtyřmístný vůz s hranatými tvary od slavného studia Bertone.
Nejednalo se o dvanáctiválec, jak bylo u Ferrari zvykem, ale o šestiválec, či později osmiválec u modelu 308 GT4. Kvůli tomu dokonce nenesly původní vozy logo s hřebcem na kapotě, znak tvořil černý nápis Dino na žlutém podkladu.
Model Dino 206 GT byl oficiálně představen roku 1967 na autosalonu v Turíně. Oslavy by tak měly proběhnout už loni, to ale automobilka slavila 70 let značky, a tak by toto výročí nejspíše zapadlo. Ve Ferrari se proto rozhodli o rok později oslavit výročí prvního vyjetí modelu na silnice.
Ferrari Dino oslavilo 50 let
Ferrari Dino oslavilo 50 let
Ferrari Dino oslavilo 50 let
Ferrari Dino oslavilo 50 let
Ferrari Dino oslavilo 50 let
Ferrari Dino oslavilo 50 let
Ferrari Dino oslavilo 50 let
Ferrari Dino oslavilo 50 let
Ferrari Dino oslavilo 50 let
Ferrari Dino oslavilo 50 let
Ferrari Dino oslavilo 50 let
V sobotu 30. června se tak do Maranella sjelo na 150 vozů modelu Dino, aby si jejich majitelé toto kulaté výročí připomněli. Nechyběla prohlídka fabriky i muzea, ani společná jízda naleštěných barevných krasavců po okruhu Fiorano. Byla to podívaná, na kterou by byl Alfredo „Dino” Ferrari, příznivce menších Ferrari motorů, hrdý.