Hlavní obsah

Ferrari 812 Superfast: Rychlík s dvanáctiválcovým srdcem

Foto: Archiv Garáž.cz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Italská automobilka na to šlape. Aby ne, když má komu utíkat, jak jsme si včera ukázali na příkladu McLarenu. Atmosférický dvanáctiválec bude zřejmě poslední svého druhu, protože Italové už naznačili plošné přeplňování. Pojďme si ho tedy patřičně užít.

Článek

Ferrari 812 Superfast je nástupcem maniakální F12 Berlinetty, vrcholného gétéčka, kterému v Maranellu ještě časem nadělili šílenost jménem F12 tdf, jejíchž 780 koní dávalo řidiči takovou rezervu, že z toho jistě byly nejedny propocené spodky. A stejný osud čeká i řidiče a majitele osmsetdvanáctky. Nebo máme říkat Superfastu? To jméno nám nejde moc na jazyk - Superrychlík - zní to trochu namachrovaně. Ferrari už sice překročilo mez absurdity s LaFerrari, ale v tomhle případě se nám víc líbí číslovka, i když je Superfast opět inspirovaný jmenovkou historického modelu (resp. specifické verze), tak nějak máme pocit, že Italům dochází nápady. Naštěstí ale jen v tomto směru, protože jinak se zuby nehty drží atmosférického dvanáctiválce o objemu a ždímají z něj koně pod tlakem.

Foto: Archiv Garáž.cz

Nové Ferrari tak bude mít neuvěřitelných 800 koní (Těch dalších dvanáct už se tam nenašlo? Tak možná po faceliftu) v 8500 otáčkách, což je na objemnou atmosféru slušný výlet po budících. Zvuk jsme ještě neslyšeli, ale dovedeme si ho představit v těch nejdivočejších snech. Ferrari a vlastně i Lamborghini jsou v tomhle směru tvrdohlaví Italové, drží se svých dvanáctiválců a hrají hru "kdo to déle vydrží", samozřejmě k naší velké radosti. Výkonově se ale posouváme k číslovce začínající osmičkou, což u Ferrari, které pohání pouze zadní kola, opravdu smrdí krchovem. Automobilka se dušuje, že stabilizace je nastavená tak, aby přežila i nemehla za volantem a vůz má také natáčení zadních kol a nový elektrický posilovač řízení (uff), aby zákazníci neskončili na nejbližším stromě. Bude to potřeba, protože tenhle koník se určitě umí hodně vzpínat.

Foto: Archiv Garáž.cz

Cenovku Ferrari neprozradilo, ale pokud na ni budete čekat, hrozí vám hodně dlouhá fronta. V tom lepším případě, protože všichni víme, že tyhle výkladní skříně od Ferrari si můžete dovolit jen v případě, že už vám něco z Maranella v garáži parkuje. Jsme si jistí, že většina případných zákazníků už dávno zaplatila zálohu, mnozí bez toho, aniž by vůz viděli. Takhle to prostě u Ferrari chodí. V řeči čísel je Superfast dobrý kauf - z nuly na stovku zrychlí za 2,9 sekundy a maximálně uhání až 340 km/h. To je jako F12 tdf, které si "nedostatek" koní vynahrazuje podstatně nižší váhou.

Reklama

Načítám