Hlavní obsah

Falešné Lamborghini Gallardo, ze kterého nebolí oči

Foto: Wheelers Builders

Lamborghini Gallardo Spyder? Chyba lávky – právě se ve skutečnosti díváte na Mitsubishi Eclipse třetí generace

Leckterý (nejen) automobilový fanoušek někdy zatoužil po tom vlastnit Lamborghini. Našetřit na něj je obtížné, protože člověk musí mít kde bydlet. Prodat jen jednu ledvinu nestačí. A drtivá většina způsobů, jak na něj vydělat rychle, není legální. A tak se najdou lidé, kteří na to šli takříkajíc od lesa – koneckonců, proč si nevyrobit svoje vlastní Lambo, že?

Článek

Lamborghini Gallardo bylo jedním z nejúspěšnějších modelů italské automobilky. Vlastně se dá říct, že odstartovalo novou, prosperující éru Automobili Lamborghini S.p.A. Vyrábělo se od roku 2003 do roku 2013, tedy celých deset let, což je na kompaktní supersport velmi slušné. Za tu dobu jich z výrobní linky sjelo 14 022 kusů, minus nějaké ty „totálky“. A přestože už jej dávno nahradil jeho nástupce Huracán, stále dokáže pozvednout obočí nejednoho nadšence, ale i úplného laika.

Foto: Wheelers Builders

Z některých úhlů pohledu by jeden vůbec nepoznal, že nejde o opravdové Lamborghini Gallardo

Zdá se tedy pochopitelné, leč ne zcela logické, že se někdo pokusí si své Lamborghini Gallardo postavit „na koleni“. Pozorný čtenář jistě odhalil, že tu „něco nehraje“, ovšem pokud jste fotografie zhlédli takříkajíc „zběžně“ a italská auta rozdělujete na červená a ta ostatní, věřte, že nejde o opravdové Lamborghini Gallardo LP560-4.

Ano, je to replika. Ale než jejího tvůrce odsoudíme k trestu smrti a nebo k pověšení do průvanu za nejmenovanou část těla, zkusme se podívat na tuto „stavbu“ objektivně – ve skutečnosti totiž nejde o nějakou narychlo splácanou slátaninu, kterou někdo udělal v garáži o prodlouženém víkendu. Před rozsáhlou plastikou se toto „Gallardo“ narodilo jako Mitsubishi Eclipse Spyder třetí generace, a na první pohled je tu vlastně docela málo indicií, které by poukazovaly na jeho poněkud plebejštější původ. Tedy alespoň na fotografiích.

Jak už zaznělo na začátku, při pozorném pohledu je znát, že nejde o pravé Lamborghini, zejména pak v interiéru – už jen proto, že čtyřsedadlové Gallardo byste v historii automobilky hledali opravdu marně. A dokonce tu i přes spoustu nových „jakoby Lambo“ dílů je část středové konzoly z původního Eclipse a třeba volič řazení automatické převodovky.

Pro srovnání: Skutečné Lamborghini Gallardo LP560-4 a Mitsubishi Eclipse Spyder

Na druhou stranu, když si člověk uvědomí, že auto bylo nejprve očesáno až na kost, naměřeno, dostalo na zakázku vyrobené komponenty, a pak pro jistotu opět změřeno, dá se vlastně mluvit svým způsobem spíš o poctě legendě než o tzv. „tuzingu“.

Skupina, která si říká Wheelers Builders, celou stavbu zdokumentovala pro svůj YouTube kanál, a je k neuvěření, s jakou pečlivostí a pozorností k detailu je tato replika sestavena. Dokonce i kvalita zpracování je vlastně docela slušná!

Foto: Wheelers Builders

Než se Max a jeho kolega dali do práce, pomocí počítačových simulací zjišťovali, které dárcovské auto se tvarově nejvíc podobá Gallardu, a bylo by tedy nejvhodnější. Nejlépe nakonec vyšlo Mitsubishi Eclipse Spyder

Příjemným překvapením potom je, že tvůrci jen tak nevzali nějaké auto z bazaru a nepřišroubovali na něj laminátovou skořepinu ve tvaru Lamborghini Gallardo. Ne – ve skutečnosti si již od prvopočátku dali práci s počítačovými simulacemi, kde zkoušeli nespočet vozů překrýt s tvarem Lamborghini Gallardo, aby v prvé řadě vlastně zjistili, které je pro takovou stavbu nejvhodnější. Potom se na základě toho nechala ze sklolaminátu vyrobit na zakázku karoserie podobající se italskému sporťáku. A pak už „jen“ stačilo kostru auta, motor a další důležité komponenty do této skořápky nasoukat, pokud bychom tedy měli být velmi, ale velmi struční. Zajímavé pak je, že třeba dveře, pro přestavbu auta náročná část, se natolik povedly, že se podařilo do nich bez větších obtíží uložit dokonce původní motory elektrického stahování oken.

Je evidentní, že do karoserie Mitsubushi Eclipse by bylo nesmírně náročné nacpat 5,0l V10 ze skutečného Gallarda, ne-li dokonce nemožné. Dokonce nemá ani pohon všech kol jako Gallardo. Na druhou stranu, Eclipse není s motorem 3,0l V6 ani žádný louda, a také mu zůstal i původní náhon na předek. Ano, nejede jako opravdové Lambo, ani nezní jako opravdové Lambo. Ale výhodou je, že stojí jen zlomek jeho ceny, nemluvě o provozních nákladech. A navíc – pro většinu lidí vypadá jako opravdové Lambo.

Nezapomínejme, že na celém projektu od jeho začátku na jaře 2016 dělali vlastně jen dva lidé. A když pomineme fakt, že Max a jeho kolega z Wheelers Builders na této kreaci dělali nespočet hodin, zdá se cena 16 tisíc dolarů vlastně skoro jako pakatel. A to se prosím vás bavíme o ceně včetně onoho Mitsubishi Eclipse! Náš názor na repliky to asi nezmění, ale při nejmenším už teď nebudeme házet všechny repliky do jednoho pytle. Protože když pomineme fakt, že jde vlastně o podfuk, je třeba uznat, že z pohledu řemeslné práce jde o velmi slušný počin.

Reklama

Načítám