Hlavní obsah

Facelift Lexusu IS není jen o vzhledu, myslelo se i na jízdu

Foto: Lexus

Třetí generace Lexusu IS už je na trhu dlouhých sedm let a je zajímavou alternativou pro zájemce o menší prémiový sedan, kteří prostě z nějakého důvodu nechtějí mít výrobek německé automobilky. Aby bylo IS konkurenceschopné, představila se modernizovaná verze s mnoha vylepšeními.

Článek

Lexus IS mám hodně rád – řídil jsem všechny tři generace a pokaždé jsem si to užil. Jako alternativa k BMW řady 3 je nejmenší Lexus skvělý a nemusí se před svým německým sokem stydět. Současnou verzi by ale mohl trápit pokročilý věk, protože je na trhu už od roku 2013. Zvrátit to má čerstvý facelift.

První, čeho si všimnete, bude nová velká maska chladiče s typickou 3D strukturou. Rámují ji nové přední světlomety s integrovaným denním svícením LED. Celkově nový design vypadá za mne výrazně lépe než současné oddělené hokejky pod hlavními světlomety. Nové IS ale vypadá trochu jinak i z profilu, měnil se tvar dílů karoserie a Lexus používá větší osmnáctipalcová kola. Výrazně mladší vypadá IS zezadu, když nad novými světlomety je zakulacená linie víka kufru. I ten zadní nárazník vypadá tak nějak lépe. Díky novým dílům je IS od 30 mm delší, o stejný rozměr širší a také o 5 mm vyšší. Rozvor 2 800 mm ale pochopitelně zůstal zachován.

Foto: Lexus

Design celé auto hodně prokoukl, vypadá jako úplně nový model, ne jen facelift

Změn pochopitelně nezůstal ušetřen ani interiér. Vkusně vypadá hlavně nová palubka s přepracovanými výdechy klimatizace a osmipalcovým dotykovým displejem infotainmentu, který je nyní o 76 mm posunutý blíže k řidiči. Navíc si můžete připlatit za balíček s navigací a rázem dostanete lepší infotainment se systémem Apple CarPlay a ještě větším displejem s úhlopříčkou 10,3 palce. Ten je pak napojen i na přepracovaný audiosystém Mark Levinson se sedmnácti reproduktory a výkonem 1800 wattů. Ačkoliv bylo dost věcí převzato ze stávající verze, elektricky ovládaná přední sedadla jsou také nová.

Foto: Lexus

Interiér doznal změn a vypadá dobře

Pokud se rozpomenu na řízení starších IS, bavily mne opravdu všechny verze. Nejvíce ale vzpomínám na osmiválcové IS F v druhé generaci, které se bohužel nástupce nedočkalo. To se nemění ani při modernizaci, ale do nabídky se alespoň vrátí ostřejší IS F Sport. Ten dostane agresivnější nárazníky, zadní spojler, sportovní výfukový systém a větší devatenáctipalcová kola. Vylepšit ještě půjde balíčkem Dynamic Handling s adaptivními tlumiči a matně černými koly BBS. Ta jsou také devatenáctipalcová, ale na každém ušetříte 1,8 kilogramu neodpružené hmotnosti. Navíc dostanete i karbonová zrcátka a spojler, hliníkové pedály, vyhřívaná a odvětrávaná sportovní sedadla, vyhřívaný kožený volant a hlavici řadičky potaženou perforovanou kůží.

Foto: Lexus

I nejslabší motorizace nabízí hodně zajímavých 241 koní

Model IS 300 pohání dvoulitrový čtyřválec s turbodmychadlem, který má výkon 241 koní a točivý moment 349 Nm. To všechno jde na zadní kola přes osmistupňový automat. Varianta IS 300 s pohonem všech kol už má pod kapotou vidlicový šestiválec o objemu 3,5 litru, který je naladěný na 264 koní a 320 Nm. Ten už má jen šestistupňový automat, pohon ale preferuje zadní kola. Ještě silnější je verze IS 350, kde je šestiválec disponující výkonem 311 koní a točivým momentem 379 Nm. Pokud je to zadokolka, tak s osmistupňovým automatem zrychlí na stovku za 5,6 sekundy. Čtyřkolka má zase šestikvalt a akcelerace trvá o 0,1 sekundy déle.

I když základ auta není zcela nový, přesto se Lexus hodně soustředil na vyladění jízdních vlastností. Dlouhý vývoj v testovacím centru Shimoyama měl za úkol vtisknout novému IS „jízdní podpis“ (přesně tomu u automobilky říkají Lexus Driving Signature). Je ale potěšující, že to není jen nějaké marketingové blábolení, ale vývojový tým se prý věnoval tuhosti karoserie (zejména v okolí chladiče, na C-sloupcích a střeše). Auto je nyní tišší, neucítíte v něm tolik vibrace a samozřejmě se díky tomu zvýšil jízdní komfort a zlepšil prožitek při rychlejší jízdě. Dalšími změnami prošel podvozek, kdy třeba hliníková ramena jsou o 18 % lehčí než předchozí ocelová. Není to jediné místo, kde úřadoval technický dietolog – stabilizátor ušetřil 17 % hmotnosti, pružiny za 20 %. Dokonce i na jiných šroubech pro uchycení kola ušetřil Lexus další necelý kilogram. Výrazně se prý také zlepšila odezva.

Foto: Lexus

Nový facelift typu IS opravdu sluší

Další vylepšení si značka nachystala v rámci svého bezpečnostního systému Safety Systém+. Vylepšená kamera s radarem dovede identifikovat i cyklisty a chodce, nejen ostatní automobily. Lépe funguje i přepracovaný systém na hlídání jízdního pruhu. Ve výbavě nechybí systém předcházení kolizím, varování před čelním střetem, automatické nouzové brzdění, asistent nouzového řízení, radarový tempomat fungující v jakékoliv rychlosti, rozpoznávání dopravních značek, sledování mrtvého úhlu a hlídání provozu za couvajícím autem.

Největší problém nového IS tak je, že se ho v Evropě nedočkáme. Na světové trhy dorazí na podzim, ale s kontinentální Evropou se už nepočítá (proto už nemá hybridní pohon) – pro nás je tu totiž větší a komfortněji laděný model ES s úsporným hybridním pohonem, který by měl víc odpovídat požadavkům evropských zákazníků. No, mně to přijde přeci jen trochu škoda...

Reklama

Související témata:
Načítám