Hlavní obsah

Elektrický VW ID.4 zvládl náročný off-road závod v Mexiku

Foto: VW

Nejnovější elektromobil od Volkswagenu ID.4 není úplně auto do terénu. Přesto s ním závodník Tanner Foust absolvoval náročnou soutěž Norra 1000 v Mexiku. Na „bednu“ to sice nebylo, ale i tak tento vůz dojel do cíle náročné, více než 1 300 kilometrů dlouhé soutěže bez problémů.

Článek

Samozřejmě, je to hlavně marketing a reklama zadarmo. Ale ID.4 bylo na startu jediným elektromobilem a v rámci soutěže Norra (National Off-Road Racing Association) 1000, která se na ostrově Baja v Mexiku jezdí od roku 1967. Je to drsný závod, v tom letošním z 90 přihlášených posádek nedojela třetina.

ID.4 pilotoval závodník Tanner Foust, rodák z Colorada, který kromě závodění účinkoval v americké verzi Top Gearu a coby kaskadér se objevil v několika filmech. Nejznámějším byl patrně snímek Rychle a zběsile: Tokyo Drift.

Tanner Foust sice dojel až na 61. místě z celkových 64, ale o to tady vůbec nešlo. Jeho jízda obletěla mediální svět a to je pro německou automobilku, která za jeho angažmá stojí, patrně to nejdůležitější. Dodejme, že ID.4 nemělo jedinou mechanickou závadu. O jeho pohon se staral sériový elektromotor o výkonu 150 kilowattů (postaru 204 koní), nejvýkonnější, jaký lze do ID.4 pořídit.

Oříškem na závodě s celkovou délkou 1 352 kilometrů (jednotlivé rychlostní zkoušky měly od 53 do 269 km) bylo samozřejmě dobíjení. Závodní tým to vymyslel tak, že baterie ID.4 se dobíjely mobilním generátorem o výkonu 50 kW, který spaloval biolíh.

Závodící elektromobil samozřejmě nebyl zcela sériový. Všimnout si lze výrazně zvýšené světlé výšky, ochrany podvozku, speciální terénních pneumatik Yokohama s rozměry 255/70 R18 nebo kol od italské firmy OZ Racing. Uvnitř je pak ochranný rám a skořepinové sedačky (ty zadní pak celkem pochopitelně chybí). Zajímavostí je pak sériový volant a originální panel multimediálního systému.

Reklama

Načítám