Hlavní obsah

Elektrický Fiat 500 dostal dveře navíc. Co dál se změnilo?

Foto: Fiat

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Fiat elektrickou verzi modelu 500 představil letos na jaře. Jde o dvoudveřový elektromobil, verzi 500e ale nyní doplňuje provedení 500e 3+1. Ta má zcela stejné rozměry jako výchozí „pětistovka“, přidává ovšem jeden praktický prvek navíc – třetí dveře.

Článek

Popsat nový model Fiat 500e 3+1 lze v jediném odstavci - má na pravé straně jedny dveře navíc, které se otevírají proti směru jízdy. Otevřít jdou jenom v případě, že jsou na stejné straně otevřené přední dveře. Díky tomu je verze označovaná 3+1 o trochu praktičtější.

Velikost se nezměnila. Na délku 500e měří 3,63 metru, je široké 1,69 metr a 1,48 metru vysoké. Jde o čistě elektrický model, který nabídne model 320 kilometrů dle normy WLTP. Energie se pak uchovává v 42 kWh lithium-iontových bateriích.

Díky DC rychlonabíjení (výkon 85 kW) nabije baterie na 80 procent kapacity za pouhých 35 minut, ze standardní 230 V sítě se bude elektrická "pětistovka" nabíjet dlouhých 14 hodin.

Výkon elektrického motoru je stejný jako v případě dvoudveřové verze. Znamená to tedy výkon 88 kW (118 koní) a nejvyšší rychlost 150 km/h. Zrychlení 0–50 km/h proběhne za 3,1 sekundy, na klasickou stovku zrychlí elektrický Fiat 500 za rovných devět sekund.

To nejsou špatné hodnoty, notabene když elektromobily mají k dispozici okamžitě maximální točivý moment. Zadní dveře podle Fiatu přidaly k původním 1,2 tuny dalších 30 kilogramů.

Fiat 500e je velice drahý, stojí jako auto střední třídy, což jej odsunuje jako módní doplněk pro movité zákazníky. Standardní dvoudveřová verze stojí 899 900 korun, stylový kabriolet pak přijde na nejméně 977 900 korun.

Popisovaná verze 500e 3+1 zatím svou cenu nemá, ale tipujeme, že to bude kolem 900 000 korun. Což je rovněž strašně moc a bez státních dotací jde o výstřednost pro bohaté.

Reklama

Související témata:
Načítám