Hlavní obsah

Dvě úžasná Bugatti aneb Setkání na Targa Florio

Foto: Bugatti

Bugatti 35 a v závěsu nejnovější a nejsportovnější model současnosti – hypersport jménem Divo

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Čtyřicet aut. Výkon 1 500 koní. Cena 125 milionů korun. A jedno setkání generací… V Molsheimu to nemohli udělat lépe. V emotivním videu ukazují nejen nový hypersport, ale taky připomínají nejslavnější roky značky Bugatti. Vybrali si k tomu to nejlepší místo na světě – starou závodní trať Targa Florio!

Článek

Když v Bugatti vybírali jméno pro specifický okruhový klon modelu Chiron, bylo jméno Divo na prvním místě. Alberto Divo totiž s překrásnou Bugatti 35 vyhrál vytrvalostní závod Targa Florio v letech 1928 a 1929, a pomohl tak k pětileté šňůře vítězství jedné značky na tehdy nejtěžším závodě světa.

Foto: Bugatti

Stejně jako není pochyb o tom, kdo je rychlejší, tak je jasné, ze kterého auta je lepší výhled...

První závod na Targa Florio se jel v roce 1906 a rychle se zapsal do podvědomí závodníků i automobilek jako extrémně náročný podnik. Jelo se za plného provozu, po šotolině, dlažebních kostkách i betonu a jen tři kola. Jedno kolo měřilo 148 kilometrů… Když vyhrával Divo, měl okruh 107 kilometrů a jel se na 5 kol. A nepochybně stojí za připomenutí, že tehdy na Tarze závodila i jistá Eliška Junková

Tentokrát byla sicilská Targa Florio svědkem jiné premiéry, na původní trati se proháněl nový supersport od Bugatti. Model pojmenovaný po závodníkovi Albertovi Divovi má stejný motor jako Chiron, tedy osmilitrový W16 přeplňovanými čtyřmi turby s výkonem 1 500 koní, ale díky lehčím kolům, krytu mezichladiče z uhlíkových vláken a absenci nadbytečné zvukové izolace je lehčí o 35 kilogramů. A v porovnání s Chironem generuje o devadesát kilogramů vyšší aerodynamický přítlak, celkem tedy 456 kg. Podle Bugatti jde o nejsportovnější model v nabídce, a není tak náhodou, že s ním strávili spoustu času na Nordschleife.

Foto: Bugatti

Bugatti Divo je tak brutální, že roztrhá silnici na kousky

Společnost mu přitom dělala právě i stará pětatřicítka, se kterou se Divo potkalo nejen v prostoru starých boxů, ale i na trati. V emotivním videu se obě dvě auta setkávají, a Bugatti tak připomíná jedno z nejslavnějších, ne-li nejslavnější období své historie.

Připomínáme, že první hypersporty Divo pro zákazníky byly odhaleny již minulý měsíc, Bugatti pak slíbilo, že všech čtyřicet aut (víc se jich nevyrobí) bude dodáno do konce prvního čtvrtletí roku 2021. Bohužel si vlastní kus už nekoupíte, Bugatti je rozprodalo již v roce 2018, tedy ještě před oficiální světovou premiérou, když je nabídlo vybraným majitelům Chironu. Navzdory ceně 5 milionů eur (cca 125 milionů korun), se po nich jen zaprášilo.

Zato Bugatti 35 není tak nesplnitelný sen… Můžete si ji pořídit za osm set tisíc korun, ale obáváme se, že víc ji ocení vaše děti.

Které Bugatti se vám líbí víc?
Klasický Typ 35
54,9 %
Moderní Divo
29,3 %
Mám jiné favority
15,8 %
Celkem hlasovalo 1224 čtenářů.

Reklama

Související témata:
Načítám