Hlavní obsah

Dokonalý kabriolet na léto. Sériový Mercedes to ale není

Foto: G-Power

Mercedes SL63 AMG od G-Power

12. 2. 2019

Možná to tak za okny nevypadá, ale léto je skoro už za dveřmi. Jen co odložíme čepice a šály a vypneme vyhřívání sedadel, budeme se poohlížet buď po autě s výkonnou klimatizací nebo spíše po kabrioletu. Máme pro vás zajímavý tip na jednu parádu bez střechy. Zamilujete si ji!

Článek

Kdo z vás už někdy měl příležitost vyzkoušet kabriolet a jízdu s větrem ve vlasech, nemůže už prý jinak. Ano, je to až enormně návykové. Obzvlášť, když se vydaří počasí, sluníčko svítí, je příjemné teplo a v rukou držíte volant auta, které přitahuje pozornost. To jsou dny, které si každý řidič užívá do posledního dechu. Pravdou ale je, že kdo si pořídí kabriolet, měl by si k němu také rovnou koupit opalovací krém s vysokým ochranným faktorem. Sama moc dobře vím, že bez něj mají takové letní nebo i jarní výlety špatné dohry v podobě minimálně spálených rukou, krku a obličeje. Pánové, kteří jsou na krátko ostříháni, by zase neměli zapomínat na klobouk nebo čepici.

A ještě dvě malá ale mě u výletů bez střechy napadají. Pokud je venku velké horko, může si krátké zastavení na semaforech nebo v koloně proměnit ve zhmotnělé peklo. A dobře vám při jízdě přes město nemusí udělat ani nákladní auta, jejichž výfuky občas produkují šílené věci. Stačí ale vyjet mimo město a všechny tyto minusy jsou rázem zapomenuty. Pokud už jsme vás dostatečně navnadili, máme pro vás tip na velmi zajímavý kabriolet původně z dílny Mercedes-Benz, ovšem následně lehce upravený od G-Power.

Tím báječným kabrioletem je SL63 AMG, ovšem po zásahu známých tunerů se může stát, že ten vítr ve vlasech zesílí natolik, až budete překvapeni. Proč? Protože má pod kapotou V8 o objemu 5,5 litru, což už samo o sobě zní jako moc příjemná písnička. Ovšem G-Power se rozhodli, že z tohoto agregátu vymačkají absolutní maximum. A jak řekli, tak také udělali. Pomocí přeprogramování map řídicí jednotky se dostali až na výkon rovných 800 koní, přičemž točivý moment vyšroubovali na 1100 Nm. To už je nějaký fofr, co myslíte?

Řečí pro řidiče důležitých čísel to znamená zrychlení z klidu na 100 km/h za pouhých 3,5 sekundy a díky odstraněnému omezovači maximální možnou rychlost asi 340 km/h. Vzhledem k tomu, že sériová verze auta zrychluje za 4,1 sekundy a maximální rychlost má omezenou na 280 km/h, jde o hodně zajímavý posun.

Ale všichni víme, že jen o výkonu to není. Je potřeba také slušivý design, aby byli zákazníci spokojeni. Proto u G-Power přidali nová 21palcová kola Hurricane RR. Vyrobena jsou z ultra lehké slitiny hliníku, což jim zajišťuje jak vysokou pevnost, tak naopak nízkou hmotnost. Ještě dodáme, že jsou obuta do pneumatik v rozměru 265/30 vpředu a 295/30 vzadu. Hodně zajímavý kabriolet, co myslíte.

HLASUJTE: Máte zkušenosti s kabriolety?
Ano
61 %
Ne
39 %
Celkem hlasovalo 223 čtenářů.
autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama