Hlavní obsah

Dodge Viper je mrtev, žezlo definitivně přebírá Hellcat

Na oficiální představovačce Dodge Challenger SRT Demon se objevil kromě Vina Diesela ještě jeden nečekaný host. Poslední Dodge Viper. Ano, letos výroba Zmijí definitivně končí. Po pětadvaceti letech se tak uzavírá nádherně bláznivá kapitola desetiválcového atmosférického monstra.

Článek

Dodge tuhle derniéru slaví ve spolupráci s Pennzoilem, takže dostáváme návdavkem i stylové video, které hudebním motivem evokuje akční filmy z osmdesátých let. Retro ale k Viperovi patří, protože vždy sázel na starší a osvědčené součástky, se kterými po silnicích i tratích proháněl mladší protivníky. Pomocí různých závodnějších variant dokázal překonat vlastní nedostatky, především ne zrovna muší váhu a její rozložení. Ale stejně to nestačilo. S příchodem aktuální generace Chevroletu Corvette, neustálého honění výkonů u Camara, ale i nástupu Hellcatu, prostě Viper přišel o svoje výsadní postavení krotitele největšího stáda koní. Ostatní ho předběhli technologiemi, kultivovaností a nakonec i hrubou silou. Ve stáji jménem Dodge tak pro největší zvíře nezbylo místo, jeho cenovku nešlo ospravedlnit, a tak dala automobilka přednost škálovatelnému Challengerovi, jehož nejnovější verze je vlastně spíš sofistikovaným továrním tuningem, než vyloženě novým autem. A přesto po Demonovi díky sofistikovanému marketingu lidé šílí.

Foto: Archiv Garáž.cz

Videoklip je symbolickým rozloučením s legendou, která se možná vrátí a možná nikoliv. Dodge se tak definitivně vzdává plnokrevného sportovního vozu, ale samotná automobilka už před lety přiznala, že Viper přežil svůj původní záměr. Musel by přijít s úplně novou koncepcí či pohonem, a to už by dost možná nebyl Viper, kterého si chceme pamatovat. Jistě, Ford se vítězoslavně vrátil už potřetí s modelem GT, ale navzdory viperovským závodním vavřínům asi takový krok od Dodge nemůžeme v dohledné době čekat. A spekulovat o čistě elektrickém Viperovi je nad hrobem jeho atmosférického desetiválce jednoduše nemístné. Takže vzdejme čest památce a místo minuty ticha si naordinujme minutu řevu z jeho postranních výfuků.

Reklama

Načítám