Hlavní obsah

Designérská pocta legendárnímu Ferrari F40

Foto: Samir Sadikhov

Kdyby Ferrari vyrobil F40 dnes, klidně by mohlo vypadat právě takhle!

Ferrari F40 je automobilové božstvo hodné uctívání i po 30 letech od jeho premiéry. Máme ho pověšený na zdech na plakátech, sníme o něm, když usínáme, a často nás budí ze snů zalité studeným potem... To když si představujeme, jaké by asi bylo ho řídit. Trochu nás děsí, ale stejně ho strašně moc chceme. A tahle jeho novodobá pocta kráčející přesně ve šlépějích svého mistra a idolu se nám taky moc líbí!

Článek

To auto je prostě ikona. Upřímně se tomu nejde ani divit – F40 se zrodilo v roce 1987 jako poslední Ferrari, na jehož vývoj dohlížel sám starý pan Enzo, a šlo o nekompromisní Ferrari s kořeny v nejšílenější závodní skupině B. Striktně účelový design bez pozlátek, dvakrát přeplňovaný osmiválec produkující 478 koní, k tomu spartánský přístup zajišťující muší hmotnost 1 235 kg. Stovka za 4,5 sekundy, maximálka 320 km/h. To auto je brutálně rychlé i na dnešní poměry, v roce 1987 bylo přímo balistické!

Auru čtyřkolového superhrdiny si získalo i díky svým nekompromisním jízdním vlastnostem, které vyžadují superhrdinu také za volantem. Rytmus tance udávají především ta dvě velká turba posílající všechnu sílu na zadní kola a řidič se pak ze všech sil musí snažit udržet s nimi tempo. A právě tak by to mělo u hardcore speciálu být. Není divu, že F40 šla i přes neméně brutální cenovku 400 tisíc USD (cca 860 tisíc USD dnes) na dračku. Ferrari původně plánovalo vyrobit omezenou sérii pouhých 400 aut, ale produkce se kvůli ohromnému zájmu definitivně zastavila v roce 1992 na celkových 1 311 kusech.

Ferrari F40 je tak výjimečné, že uchvacuje automobilový svět i po 30 letech od svého představení, přestože rychlostně bylo dávno překonáno. Svou poctu této legendě složil i nezávislý designér Samir Sadikhov tímto konceptem, který přebírá originální tvar a opisuje ho modernějším designovým jazykem dnešních Ferrari. Výsledek je tak ostřejší a agresivnější, přesto v sobě nezapře puritánskost a účelovost původní F40.

Na tomto modelu je více než rok práce a na propracovanosti je to hodně znát. Podívejte se pozorně třeba na interiér a jeho palubní desku uchycenou na vzpěrách podobně jako u Sesto Elemento od Lamborghini. Na pohled jednoduchý kokpit vyniká promyšlenou ergonomií – řidič má všechno důležité přímo před očima (head-up displej a displej na volantu) a po ruce (tlačítka jsou přímo na volantu jako u dnešních Ferrari). O technice nepadlo samozřejmě ani slovo, vždyť je to jen designový koncept, ale volant tvarovaný jako u závodních speciálů naznačuje, že za ním bychom se rozhodně nenudili. Postavte to někdo!

Jak se vám líbí nová reinkarnace legendárního Ferrari F40?
F40 je modla, vůbec na ni nesahejte!
16,1 %
Moderní verze je super, hned to začněte vyrábět!
70,8 %
Já radši Lamborghini...
5,2 %
Jako hezký, ale na Dacii to prostě nemá!
7,9 %
Celkem hlasovalo 1728 čtenářů.

Reklama

Související témata:
Načítám