Hlavní obsah

Další unikátní Ferrari je čistokrevný závoďák

Foto: Ferrari

Ferrari moc rádo plní lidem automobilové sny, ať jsou jakkoliv výjimečné. Když vám třeba nestačí auta z jejich běžné produkce, ochotně vám ušijí zvláštní kousek přímo na míru. Funguje to jednoduše: s designéry si popovídáte o tom, jak by mělo auto vypadat, s techniky se domluvíte, jak by mělo jezdit, a účtaři vám pak poví, kolik firem ze svého portfolia musíte prodat, abyste si ho mohli dovolit…

Článek

Nejnovějším přírůstkem v dlouhé řadě unikátních modelů, které Ferrari za dobu své existence vyrobilo, je speciál pojmenovaný prostě P80/C. Vyroben byl na zakázku pro významného zákazníka firmy se zálibou v závodních autech, zvláště těch ze zlatých 60. let – jako jsou legendární Ferrari 250 LM a 330 P3/4 nebo Dino 206 S, kterým nový unikát vzdává hold.

Projekt začal už v roce 2015 a nyní můžete vidět výsledek dlouhého a náročného vývoje (dosud prý nejkomplexnějšího). Základem se stal závodní speciál 488 GT3, design karoserie je však velmi odlišný. P80/C nemusí plnit žádné silniční normy ani závodní regule, takže se mohli návrháři pěkně vyřádit.

Foto: Ferrari

Žádné podobné auto jinde neuvidíte

Nenajdete na něm žádná světla, jen vpředu pár otvorů, které vytvářejí ten správný dojem (auto bez očí by vypadalo divně). Naopak má agresivnější příď s větším splitterem, průduchy v blatnících a velké otvory sání motoru za kabinou, křídlo větší než žehlicí prkno a obrovský difuzor... Tohle auto vypadá prostě brutálně. Zároveň by všechny prvky měly být funkční, aerodynamika je prý o 5 % efektivnější než u 488 GT3.

Foto: Ferrari

Auto je plně funkční a miluje řádění na okruhu

Kabina je stejná jako u výchozího závoďáku 488 GT3, liší se jen detaily upravenými s použitím karbonu. Shodná je i pohonná jednotka twin-turbo 3,8 V8, tady se však nejspíš obejde bez restriktorů a mohla by tak ze sebe vydat všech 670 koní (ne-li ještě víc).

Vzhledem ke svému závodnímu původu P80/C nikdy nespatří běžnou silnici (tedy ne legálně), ale je plně připravené pro okruhové použití. Druhým účelem existence P80/C je „frajeření“ na výstavách, proto je možné ho přezout z 18“ kol se slicky na 21“ kola, která lépe vyplňují blatníky, a odmontovat mu některé aerodynamické prvky, aby vypadalo elegantněji.

Rádi bychom vám řekli, jak pekelně rychlá tahle věc je, když se zrovna nerozvaluje na červeném koberci na nějaké výstavě, ale Ferrari bylo (jako obvykle) naprosto skoupé na informace – nevíme nic o výkonu a akceleraci, ani časem na kolo na Fioranu se nepochlubili. A samozřejmě drží v tajnosti i to, kolik celá tahle sranda stála. Což je možná jenom dobře…

Reklama

Načítám