Článek
O první elektrické Dacii, modelu Spring, už dlouho víme vše podstatné – jde o kompaktní čtyřmístné auto (3,73 metru na délku, objem kufru 280 l) určené primárně pro (pří)městský provoz. Papírový dojezd 225 km (až 305 km v městském prostředí, zapnutí ECO režimu přidá dalších cca 10 %) by tak měl být zcela dostatečný (průměrný Evropan najede denně 31 km, takže by Spring nabíjel jen jednou za týden), výhodou bude rychlejší nabíjení (do hodiny z rychlonabíječky výkonem až 30 kW, do 5 hodin ze 7,4 kW wallboxu) baterie s kapacitou 26,8 kWh.
Dynamika vozu s výkonem 44 koní nebude vyloženě balistická, což ostatně dokládá čas na zrychlení z klidu na 100 km/h za neskutečně dlouhých 19,1 sekund – ale to není pointa tohoto auta. Důležitější je totiž instantní zátah 125 Nm a svižná akcelerace v městském tempu (z nuly na 50 km/h to trvá jen 5,8 s). Dalším bonusem je vysoká obratnost daná kromě nízkého těžiště také malým poloměrem otáčení 4,3 metru. Pohyb v městské džungli by tak Dacia Spring měla zvládat s přehledem.
Dacia Spring nebude žádná raketa, ale ve městě bude její dynamika zcela dostatečná
Cílí tedy na zákazníky, kteří chtějí laciné a úsporné auto do města s výhodami elektromobility – ať už jde o soukromé osoby, co dojíždějí za prací nebo vozí děti do školy a po kroužcích, firmy rozšiřující svou nízkoemisní firemní flotilu nebo různé car sharingy. Cílovou skupinu rozšíří také rozvážkové firmy, protože Spring bude dostupný i v užitkové verzi nabízející přepravní prostor o objemu až 800 l a nosnost až 325 kg.
To vše jsme již věděli. Ale nevěděli jsme za kolik…
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
České zastoupení nyní odhalilo i poslední část tajenky s uvolněním českého ceníku. Model Spring začíná na částce 449 900 Kč za výbavu Comfort, jež obsahuje například manuální klimatizaci, rádio s podporou MP3, všechna okna v elektrice, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, LED denní svícení se světelným senzorem nebo kompletní bezpečnostní výbavu (včetně 6 airbagů a systému nouzového brzdění). Připlácet můžete například za metalický lak (9 900 Kč), rezervu (2 000 Kč), kabely pro dobíjení nebo prodlouženou záruku. Standardně poskytuje záruku na vůz 3 roky/100 000 km, na baterii pak dává Dacia záruku 8 let/120 000 km.
Vyšší úroveň Comfort Plus stojí 489 900 Kč a kromě barevnějšího exteriéru i interiéru (díky oranžovým detailům) navíc obsahuje infotainment s navigací, zadní parkovací senzory s kamerou, metalický lak nebo rezervu, takže se určitě vyplatí. Navíc pouze Comfort plus umožňuje připlatit si 10 000 Kč za možnost DC rychlonabíjení, kterou rozhodně využijte.
Další detaily a kompletní ceník naleznete na stránce Dacia.cz.
Předprodej začíná právě dnešním dnem a hotová auta dorazí k zákazníkům letos na podzim, přičemž právě verze Comfort plus půjdou na řadu jako první.
Verze Business pro sdílení automobilů, půjčovny a podnikové flotily, bude v České republice k dispozici ještě letos. Užitková varianta Cargo se začne prodávat od začátku roku 2022.