Hlavní obsah

Dacia Sandero odhaluje své ceny, začíná na částce 239 900 Kč

Foto: Dacia ČR/Tomáš Devera

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Aktualizováno

Nové Sandero je pro značku velkým technickým a kvalitativním skokem vpřed a první svezení nám to jen potvrdilo. Ale také vyvolalo velké otázky, jak se tento posun promítne do ceny. České zastoupení nás ujišťovalo, že Sandero zůstane i cenou pravá Dacia – a nyní vám to můžeme potvrdit i my, tohle auto je skvělá koupě!

Článek

Víme, že se už třesete na konkrétní ceny, ale nejprve si pojďme shrnout ty nejdůležitější vlastnosti nového Sandera, ať jste v obraze:

  • Výraznější design – všimněte si vytažených blatníků, prohnuté kapoty, výrazné masky a světel s LED podpisem, Sandero také působí nižším a širším dojmem, celkově vypadá mnohem dospěleji.
  • Konec recyklace – základem nového Sandera je zcela moderní platforma CMF, kterou sdílí s novinkami od Renaultu a Nissanu, což přináší vysokou úroveň bezpečnosti, jistější jízdu a víc pohodlí, také umožňuje instalaci pokrokové techniky a nejmodernějších motorů.
  • Více bezpečnosti – propracované nárazové zóny a šestici airbagů (nově hlavové pro posádku vpředu i vzadu) doplňuje řada jízdních asistentů (systém nouzového brzdění, monitorování mrtvých úhlů, tempomat a omezovač rychlosti, asistent rozjezdu do svahu nebo parkovací senzory vpředu i vzadu s parkovací kamerou).
  • Výkonné a úsporné motory – v nabídce jsou už jen benzinové litrové tříválce, ale neděste se, jsou to skvělé jednotky: atmosférická SCe 65 a přeplňovaná TCe 90, diesel nahrazuje ještě ekonomičtější TCe 100 spalující propan-butan (LPG).
  • Kvalitnější interiér – lepší posez a sedačky, lepší materiály a zpracování, lepší ovládací prvky, lepší… no, už to asi chápete. Prostornost a praktičnost je přitom stále skvělá.
  • Moderní technika – základní verze integruje systémy vozu s vaším chytrým telefonem, vyšší verze mají dotykový infotainment s podporou Android Auto a Apple CarPlay, objednat si můžete vychytávky jako automatické rozsvěcení světel, dešťový senzor nebo bezklíčový přístup.

První svezení nám potvrdilo, co jsme už tušili: Nové Sandero se vážně povedlo, působí mnohem dospěleji, příjemněji a sofistikovaněji, byť stále v „rozumném“ stylu Dacie. Více si můžete přečíst v našem článku.

Nyní ale už k samotnému ceníku, který vypadá takto:

Foto: Dacia

Takto vypadá ceník nového Sandera – základ za 240 tisíc, pěkné auto kolem 300 tisíc

Úplný základ s motorem SCe 65 a výbavou Access je za 239 900 Kč (minulá generace začínala na částce o 28 500 Kč nižší) a v ceně dostanete 6 airbagů a systém nouzového brzdění, omezovač rychlosti, 15“ ocelová kola, LED světlomety (denní svícení a potkávací světla), světelný senzor, palubní počítač, elektricky ovládaná přední okna, manuálně nastavitelná zrcátka a pouze výškově nastavitelný volant. Žádná klimatizace, žádné rádio, žádné dělené zadní sedadlo, podélně nastavitelný volant ani výškově nastavitelné sedadlo, základ je skutečné holátko, a kromě rezervního kola (za 4 000 Kč) místo lepicí sady si k němu ani nemůžete přikoupit.

Když si připlatíte 25 tisíc, dostanete silnější TCe 90 (za LPG motor se připlácí rozumných 15 tisíc, ačkoliv u Dusteru je to jen 10 tisíc) ve vyšší výbavě Essential, která navíc obsahuje nárazníky v barvě karoserie, dělené zadní sedadlo, centrální zamykání, tempomat a rádio s integrací mobilního telefonu (dotykový infotainment je za příplatek 7 tisíc), přikoupit si už můžete i manuální klimatizaci (10 tisíc), paket obsahující podélně nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a loketní opěrku (4,5 tisíce), metalický lak (11,5 tisíce) nebo 15“ kola Flexwheel (3 tisíce).

Nejvyšší výbava Comfort je o dalších 15 tisíc dražší než Essential (ale je k dispozici i s motorem SCe 65 za 279 900 Kč) a už obsahuje manuální klimatizaci, přední mlhovky, dešťový senzor, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka, nastavitelný volant i sedadlo řidiče včetně loketní opěrky, kožený volant a textilní loketní opěrky a potah palubní desky, dotykový infotainment a 15“ kola Flexwheel. Další vylepšení (automatická klimatizace, elektricky ovládaná zadní okna, parkovací senzory s kamerou a hlídání mrtvých úhlů, infotainment s navigací nebo bezklíčový přístup) si můžete přikoupit ve formě výhodných balíčků. Také si u motoru TCe 90 můžete připlatit 35 tisíc za automatickou převodovku CVT.

Foto: Dacia

Ceník výhodných balíčků pro Sandero

Za těch 239 900 Kč dostanete slušného pracanta, ale základ bude tentokrát stačit jen málokomu. Pěkné auto tak pořídíte za částku kolem 300 000 Kč, zhruba za 350 000 Kč budete mít Sandero all-inclusive.

Dacia Sandero Stepway

Foto: Dacia

Dacia Sandero Stepway se musí obejít bez nejslabšího motoru a základní výbavy

Dobrodružněji laděné Sandero Stepway se musí obejít bez motoru SCe 65 a základní výbavy Access, proto začíná až na částce 304 900 Kč za TCe 90 s výbavou Essential, která v zásadě kopíruje běžné Sanderu, ale navíc obsahuje manuální klimatizaci, výškově nastavitelné sedadlo řidiče nebo loketní opěrku a 16“ kola. Nejvyšší výbava Comfort je o 30 tisíc dražší a vedle prvků této výbavy u běžného Sandera navíc obsahuje modulární střešní lišty (k Essential za příplatek 2 tisíce). Běžné Sandero kopíruje i nabídka výhodných balíčku příplatkové výbavy.

Ano, Sandero o něco podražilo, ale za své peníze dostanete výrazně lepší auto. A stále je to to nejlepší, co si za podobný obnos můžete koupit.

Reklama

Související témata:
Načítám