Hlavní obsah

Garáže slavných: Co parkuje v garáži Ken Block?

Foto: Archiv redakce
15. 5. 2018

Úspěšný obuvník, schopný promotér a solidní řidič vydal nespočet dílů své Gymkhany a pořád provozuje koníčka, kterého mu lze jedině závidět. Kdybyste měli tolik peněz, jakou byste si postavili garáž?

Článek

Nad řidičskými schopnostmi Kena Blocka se můžete hádat donekonečna, ale jedno nezměníte. Díky svým YouTube videím uhranul miliony lidí a založil si na tom značku s popiskem "pan řidič". Je vlastně jedno, jak moc jsou jeho drifty nazkoušené, jak moc mu pomáhá oficiální tovární podpora od Fordu, ale faktem zůstává, že v Global Rallycrossu a X Games se úplně neztratil a ani ve WRC se nestihnul zabít, ačkoliv auto rozmlátí celkem pravidelně. Nikdo totiž nikdy netvrdil, že je to nejlepší řidič na světě, stejně jako to nikdo netvrdí o Jeremy Clarksonovi. Ale představte si to, Jeremyho a jeho názor na auta si poslechne víc lidí než když to samé bude vyprávět Ogier nebo Alonso. Proč? Protože to jsou závodní piloti, kdežto Block a Clarkson jsou celebrity, v zásadě amatéři, kteří mají dost času a peněz na to, aby mohli dělat to, co se jim líbí a co je baví. A Kena Blocka baví natáčet potrhlá videa a závodit.

Foto: Archiv redakce

Zcela upřímně, kdyby vám špičková stáj nabídla sedačku ve WRC, odmítli byste to s tím, že máte volšový ruce? Asi těžko, prostě byste chtěli vyzkoušet, co ve vás je. Proto všechny ty kritiky berte s nadhledem a pojďte se radši podívat, jak se takový klukovský sen plní odspodu. Samozřejmě nejdřív musíte pohádkově zbohatnout na prodeji sportovních kecek a zalíbit se Fordu, ale každý holt nějak začíná. A pak se rozhodne uprostřed Utahu postavit svojí značce Hoonigan pomník, který si zaslouží. Obrovskou garáž, závodní stáj a chlapskou zašívárnu v jednom.

Foto: Archiv redakce

Obrovský otevřený prostor je plný aut, přepravních kontejnerů (to když se cestuje na závody v zámoří), ale taky špičkového nářadí a krásných dekorací, které najdete nejen na pracovních nástrojích, ale i v zasedačkách a odpočinkových zónách. Design je pro Blocka alfou a omegou, takže velitelský stan Hooniganu vypadá tak trochu jako skejťácké doupě, akorát v něm místo tupých zvuků poletujících prkýnek zvoní nástroje v rukou mechaniků. V otevřeném prostoru nikdy není ticho a pořád se tu něco děje. Je tu pingpongový stůl, videoherní simulátor, přehlídka Hoonigan bot a ošacení, velké televize. Nesmí chybět ani kolekce spálených gum, ohnutých ráfků, obří lednice s drinky Monster a samozřejmě i výstavka starších, aktuálních a teprve stavěných modelů. S výjimkou garáží, kde vznikají nová auta, jsou prostory občas přístupné i vybraným zákazníkům závodní stáje, protože Hoonigan ve spolupráci s Fordem nestaví auta jen pro Blocka, ale i pro ty, kdo mají dostatečně hluboké kapsy.

Foto: Archiv redakce

A co tu vlastně stojí za auta? Pojďme si v rychlosti projet aktuální skvadru, která naznačí, co k životu vlastně závodník potřebuje:

Ford Focus RS

Foto: Archiv redakce

Uprostřed garáže stojí žlutooranžový Ford Focus ST, ale Ken nedávno přezbrojil na silnější eRSko, které pomáhal ladit. Samozřejmě ho má v tradičním modrém odstínu a pravděpodobně s neustále zapnutým drift módem.

Ford Focus RS RX

Foto: Archiv redakce

Služebák a démon s pohonem všech kol, 600 koňmi a převody umožňujícími brutální akceleraci z nuly na sto pod dvě vteřiny (na asfaltu). Ken jich má hned několik - jeden pro Gymkhanu, druhý pro WRC a třetí pro rallycrossové disciplíny. Nádherná hračka.

Ford Fiesta ST RX

Foto: Archiv redakce

Služebně starší pracovní nástroj - menší rozměry, ale podobně neředěná síla, což dělá z Fiesty možná ještě sympatičtější auto, kterému termín kapesní raketa skutečně sedí bez přehánění. V akci jste ji mohli vidět v Global Rally Cross sérii a na X Games v roce 2013.

Ford F-150 RaptorTRAX

Foto: Archiv redakce

Ken Block miluje zimní sporty, ale taky má rád jízdu ve volném terénu. A jak se k němu dostat, když skončí asfalt a nastoupí divočina? RaptorTRAX je krásnou obludou, kterou můžete vymyslet jen v případě, že máte dostatek peněz a šikovných rukou. Tohle virální vozítko bychom chtěli někdy vyzkoušet naživo. Velká závist.

Can-Am Maverick X RS Turbo

Foto: Archiv redakce

V Utahu najdete tisíce mil nezpevněných cestiček a neoficiálních silnic. Jen potřebujete auto, se kterým se na nich můžete vyřádit. Tenhle miniaturní Can-Am se 130 koňskými silami vypadá jako naprosto ideální řešení. Block má mimochodem i čtyřsedačkový model pro popojíždění po městě.

Ford SuperDuty F-550

Foto: Archiv redakce

K Raptoru na pásech a normální Raptoru na převážení bagáže má Blockův tým ještě přerostlou F-550, když potřebuje tahat přívěsy se závodními auty po Americe. Tenhle dieselový mamut s výkonem 450 koní a krouťákem 1150 N.m klidně odtáhne i menší dům. A to se může hodit.

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama