Článek
Nová Honda Civic pokračuje v osvědčeném receptu – turbodmychadlem přeplňovaný motor, manuální převodovka, obří zadní křídlo a nově i tři koncovky výfuku. Sériová verze hodně čerpala z konceptu a tak se její představení nezdrželo tak, jako u předchozí verze. Během pár měsíců bude zahájen i celosvětový prodej.
Designově se sériová verze liší od konceptu méně, než tomu bylo u předchůdce. Zachovány zůstaly červené kontrastní prvky, LED světlomety vpředu i vzadu a dvacetipalcová kola, která obouvají ContiSport Contact v rozměru 245/30. Dvoulitr pod kapotou produkuje ve verzi pro USA 306 koní, my v Evropě se můžeme těšit na 320 koní. K němu bude navzdory spekulacím připojen šestistupňový manuál, vpředu je samosvorný diferenciál. Adaptivní podvozek a multilink vzadu pak zaručují perfektní jízdní vlastnosti. A při brždění přijde ke slovu soustava od firmy Brembo.
Za jízdy si můžete zvolit mezi třemi režimy – Comfort, Sport a +R. Ty upravují reakce řízení a pedálů a nastavení stabilizace. Co se týká výbavy, bude k dispozici pouze jediný stupeň vycházející z verze Touring. V autě tedy je sedmipalcový dotykový displej s navigací a systémy Apple CarPlay a Android Auto.
Výroba bude probíhat v anglickém Swindonu. Cenovku očekávejte v rovině Focusu RS, který je i přes čtyřkolku hlavním rivalem.