Hlavní obsah

Citroën C3 1,2 PureTech – Kapesní stylovka pro fintily

Foto: Jakub Deml

Jedno z nejstylovějších a nejosobitějších malých aut přijíždí decentně vylepšené – s hezčím exteriérem, vybavenějším interiérem, novou technikou a širokými možnostmi individualizace. Rozhodně to z něj dělá atraktivnější auto, ale dělá to z něj také lepší auto?

Článek

Upřímně, o novém Citroënu C3 bych vám neměl vyprávět já. Měl by to být někdo, kdo se bude rozplývat nad jeho nepřehlédnutelným designem (nedávný facelift ho vylepšil upraveným předním nárazníkem, novými LED světlomety a chromovanou linkou mezi nimi), kdo bude jásat nad šikovnými a roztomilými Airbumpy na bocích (s možností barevného sladění se střechou) a kdo bude nadšený z úžasných 97 variant individualizace (sedm barev laku karoserie, čtyři barvy střechy, tři polepy střechy, několik druhů kol o rozměru až 16“, tři styly interiéru a čtyři úrovně výbavy)… zkrátka někdo, kdo se vyžívá ve stylu a eleganci. Což já v sepraném tričku a vytahaných džínách rozhodně nejsem.

Foto: Jakub Deml

Citroen C3 se vám bude buď líbit, nebo ho budete nesnášet. Nic mezi není

Ale i když vám nemůžu vyprávět o tom, jak Citroën C3 funguje jako módní doplněk, mohu vám na druhou stranu zasvěceně říci, jak funguje jako auto. Překvapivě komfortně! Podvozek je naladěný v duchu značky na naprosté pohodlí, takže si na běžné silnici budete plout navzdory všem nástrahám, které za sebou nezodpovědní silničáři zanechali. Ještě víc pohodlí si užijete v měkoučkých komfortních sedačkách (jsou to spíš křesílka), které se do C3 nově přestěhovaly z větších modelů C4 Cactus a C5 Aircross, kde slavily velký úspěch.

Určitě si taky díky širokému nastavení volantu i sedačky snadno najdete pohodlnou řidičskou pozici, z níž bezpochyby oceníte snadné řízení i hladké manuální řazení (k motoru 1,2 PureTech 110k je v nabídce i šestistupňový automat), obratnost auta a jeho úžasně malý poloměr otáčení. Spolehnout se přitom můžete na 12 jízdních asistentů včetně nouzového brzdění, sledování jízdy v pruhu nebo monitorování slepých úhlů, rozjíždění do kopce vám ulehčí asistent rozjezdu, pro jízdu po dálnici je tu tempomat a při parkování se budou hodit přední i zadní senzory se zpětnou kamerou.

Foto: Jakub Deml

Kabina modernizované C3 se může pochlubit nejen komfortními křesílky a novými dekory, ale i sofistikovanějším infotainmentem podporujícím online služby

Přeplňovaný tříválec se hladce vytáčí a má dost síly, je tak určitě lepší volbou než jeho atmosférická verze, zvlášť pokud chcete vyjet i za hranice města. Přitom se spokojí s poměrně skromnými šesti litry na sto, takže klidně můžete ušetřit 20 tisíc za příplatek za diesel a vrazit je do lepší výbavy již zmíněné individualizace, aby Citroën přesně odpovídal vašemu vkusu (nebo šatníku).

A právě to, že vám padne do oka a dále si ho přizpůsobíte přesně podle vašich představ, bude pravděpodobně nejsilnějším argumentem, proč se pro Citroën C3 rozhodnete. Okouzlí vás svým stylem a potěší úžasným pohodlím, v těchto disciplínách totiž skutečně exceluje, ale nezklame ani jako obyčejný dopravní prostředek. Pravda, na trhu najdete propracovanější, praktičtější nebo lépe jezdící alternativy, jenže žádná není takhle krásná, že? V pořádku, auta by se měla kupovat nejen rozumem, ale především srdcem!

Ceník Citroënu C3 začíná na částce rovných 300 000 Kč za atmosférický 1,2 PureTech (83 koní), přeplňovaný 1,2 PureTech (110 koní) ve vyšší výbavě vyjde na 357 000 Kč a vyšperkovaná verze se bude pohybovat kolem 400 tisíc korun.

Technické údaje
Motorřadový tříválec, turbo, uložený vpředu napříč
Zdvihový objem1 199 cm3
Výkon81 kW (110 k) při 5 500 ot./min.
Točivý moment205 Nm při 1 750 ot./min.
Převodovkamanuální, 6 stupňů
Pohonpředních kol
Pohotovostní hmotnost1 165 kg
Akcelerace 0-100 km/h9,4 s
Maximální rychlost198 km/h
Spotřeba (kombinace)5,5 l/100 km
Objem palivové nádrže45 l
Kola a pneumatiky205/55 R16
Rozměry (délka/šířka/výška)3 996/1 749/1 474 mm
Rozvor2 539 mm
Objem zavazadlového prostoru300 l

Reklama

Načítám