Hlavní obsah

Čínský elektromobil FAW nabídne holografickou asistentku

Foto: First Auto Works

3D holografická asistentka vám má zpříjemnit pobyt v autě a pomoci s ovládáním všech jeho funkcí

O čínské automobilce First Auto Works (FAW) jste možná dosud nikdy neslyšeli, její jméno byste se však měli rychle naučit znát, protože o ní dost možná budete slýchat častěji. Její novinka je totiž tak technologicky vyspělá, že se snadno může měřit se zavedenou světovou konkurencí. Vlastně ji v některých aspektech i překonává!

Článek

O tom, že auta z Číny zaplaví celý svět, se hovoří už celé roky a pořád nic. Tamní mladé automobilky měly totiž oproti svým velezkušeným světovým konkurentům hodně co dohánět, jejich auta tak byla technicky stále pozadu. Jenže zlom v podobě nástupu elektromobility staví většinu výrobců na startovní čáru a šance mají všichni dost podobné. A autům z Číny to tak dává velkou šanci konečně uspět…

Náznaků již bylo mnoho, ale nejnovější přírůstky do automobilového světa ukazují, že Čína technologický náskok ostatních nejen dohnala, ale možná je i předehnala. Nedávno tu byl elektromobil Byton s širokoúhlým domácím kinem a displejem na volantu, nyní se představuje další elektromobil rovnou s holografickou asistentkou.

Foto: First Auto Works

Holografická asistentka? Proč ne!

Spousta světových značek se snaží do svých vozů integrovat chytré hlasové ovládání v podobě osobní digitální asistentky. Čínský výrobce FAW však zašel ještě o něco dál, když ve svém právě představeném elektromobilu Bestune E01 nabídne digitální asistentku rovnou s 3D holografickým ztvárněním v krystalu umístěném na horní hraně palubní desky. Uživatelé vozu s ní budou moci za jízdy komunikovat a jejím prostřednictvím ovládat funkce vozu, její ztvárnění si také budou moci přizpůsobit své představě.

Samozřejmě jde jen o takovou třešničku na dortu, jenže na hodně nazdobeném dortu. Auto totiž zvenku vypadá naprosto skvěle a uvnitř ještě lépe, v jeho kabině najdete digitální přístrojový panel, velký dotykový displej infotainmentu a další dotykový displej klimatizace. S řízením pomáhá zástup jízdních asistentů a o pohon se stará 190koňový elektromotor napájený baterií s kapacitou 60 kWh, která stačí na dojezd až 450 km. Zkrátka vůz plně srovnatelný s vyspělou evropskou konkurencí.

V Evropě se čínské novinky s největší pravděpodobností hned tak nedočkáme, ale na domácím čínském trhu, kde je elektromobilita tamní vládou silně podporována, si to s evropskými značkami rozdá na férovku. A hádáme, že se modelu nepovede vůbec špatně!

Reklama

Načítám