Hlavní obsah

Chcete prémiovou bestii s výkonem 800 koní? G-Power jednu má

Foto: G-Power

Upravené C 63 AMG

11. 1. 2019

Německá tuningová firma G-Power se standardně specializuje hlavně na vozy mnichovské značky BMW, se kterými umí opravdové divy. Ovšem tentokrát se rozhodla doslova čarovat s Mercedesem AMG. A rozhodla se, že hlavní roli bude hrát výkon a vše, jen ne decentní design. Podle nás to dopadlo na výbornou.

Článek

Před pár týdny jsme vám ukazovali 800koňovou bestii z dílny společnosti Brabus v podobě AMG E63 S. Brabus je dvorním úpravcem Mercedesu, ale vypadá to, že mu němečtí G-Power šlapou na paty. A nejspíš úspěšně. Jakkoliv jsou na poli BMW velmi úspěšní, rozšíření jejich působnosti na Mercedes dopadlo na výbornou.

Ovšem, co si budeme povídat. C 63 AMG je fantastické už samo o sobě. Pod kapotou má umístěnou V8 o objemu 4 litrů, kterou přímo v továrně naladili na velmi působivých 510 koní. Přidejte k tomu pohon všech kol a vyjde vám skvělá hračka, pro kterou je ale potřeba trocha odvahy. Ještě více odvahy ale bude potřeba ke zkrocení téhle bestie právě po zásahu G-Power, protože ti ji zvládli naladit na pro některé děsivých 800 koní.

Nemyslete, že si jen pohráli s mapami řídicí jednotky. Je pravdou, že ty přeprogramovali také, ale kromě toho vsadili na výměnu turbodmychadel, montáž nového výfukového potrubí a úpravu kompresoru. K tomu všemu přidali nově vyrobené písty, vysoce výkonné palivové čerpadlo a hlavně si pohráli s automatickou převodovkou, protože ta by v sériovém stavu takový nárůst výkonu nezvládla.

To je ta technická stránka věci. Ovšem ještě je tu ta estetická, zaměřená na design. Na první pohled vás jistě zaujmou hodně povedená kola. Jejich jméno je Hurricane RR a pro AMG padla volba na rozměr 20 palců. Vpředu jsou pak obutá do pneumatik o rozměru 225/30 a vzadu zase 285/30. Tedy, říká se tomuto ještě pneumatiky? Spíš slupky od banánu…

Jak už víte, výsledkem všech těchto úprav je nárůst výkonu na 800 koní, což v praxi znamená zrychlení z klidu na 100 km/h za pouhých 3,4 sekundy a maximální rychlost 330 km/h. Mimochodem, také pamatujete tu nepříliš vzdálenou dobu, kdy byly tyto hodnoty určené jen supersportům? To už je ale dávno pryč. Jediný zádrhel u téhle parádní úpravy je fakt, že rozhodně není levná.

Jen úprava motoru vyjde na 8 500 eur, tedy zhruba 218 000 Kč. Výměna turbodmychadel vyjde na 5 420 eur, tedy asi 139 000 Kč. Titanový výfukový systém provedený na zakázku vyjde na 2 240 eur, tedy 57 000 Kč, nové sání na 1 250 eur, tedy 32 000 Kč. Pokud se rozhodnete, že chcete být majiteli 800 koní a chcete, aby úpravce přetvořil celé auto, pak si připravte 21 000 eur, což je asi 540 000 Kč. No, to není zrovna málo, co myslíte? Ale jistě za výsledek stojí! A nutno říct, že jde o standardní cenu, za kterou auta upravují i ostatní úpravci, Brabus nevyjímaje. A víte, co se říká. Když do pekla, tak na pořádném koni. A tenhle rozhodně pořádný je!

autowebAUTOWEBaUtOwEb