Článek
Firma Canepa zrastaurovala jeden kousek ze čtyřicetikusové série aut BMW M1 Procar, která byla postavena pro okruhový šampionát. Jedná se konkrétně o vůz #31, jenž měl být jedním z náhradních aut. Nakonec ale nebyl potřeba, a tak se vlastně na trať nikdy nepodíval. BMW z něj nakonec odstranilo několik závodních dílů a přeměnilo jej na silniční auto.
Nejprve si za jeho volantem užíval od listopadu 1979 jeden německý zákazník, v březnu 1984 ale auto dorazilo do USA ke svému druhému majiteli. Ten s ním najezdil řádnou porci kilometrů a využíval jej až do druhé poloviny 90. let. Poté ovšem auto stálo někde zastrčené až do řijna 2012, kdy na něm započaly renovační práce firmy Canepa.
Ta se rozhodla auto vrátit do původní podoby, což se jí díky spolupráci s BMW podařilo. Jen tak se totiž daly sehnat unikátní díly OEM Procar, které nahradily ty náhradní, které z téhle M1 v minulosti udělaly placku pro silniční provoz. Unikátní bodykit Procar doplňuje křídlo, jiná zrcátka a kola BBS s centrální maticí. Auto dostalo také nižší podvozek. Jen originální brzdy se nepodařilo sehnat, ale brzdiče Brembo (původem z Porsche 962) a kotouče z Porsche 935 jistě odvedou svou práci dobře. Musí krotit 414 koní motoru s elektronickým vstřikováním Motec. Zrenovována byla také původní pětistupňová manuální převodovka ZF.
Doufejme, že to není poslední práce firmy Canepa, podobné zachraňování hrdinů minulosti milujeme, a když se navíc jedná o nějaké davem zapomenuté auto, kouká se nám na ty obrázky ještě lépe.