Hlavní obsah

Canepa BMW M1 Procar - Kráska po renovaci

Foto: Archiv Garáž.cz

Canepa zrestaurovala BMW M1 Procar, jeden z nejlegendárnějších závodních speciálů, jehož cena se dneska hravě vyšplhá k 20 000 000 Kč. A dost se jí to povedlo!

Článek

Firma Canepa zrastaurovala jeden kousek ze čtyřicetikusové série aut BMW M1 Procar, která byla postavena pro okruhový šampionát. Jedná se konkrétně o vůz #31, jenž měl být jedním z náhradních aut. Nakonec ale nebyl potřeba, a tak se vlastně na trať nikdy nepodíval. BMW z něj nakonec odstranilo několik závodních dílů a přeměnilo jej na silniční auto.

Foto: Archiv Garáž.cz

Nejprve si za jeho volantem užíval od listopadu 1979 jeden německý zákazník, v březnu 1984 ale auto dorazilo do USA ke svému druhému majiteli. Ten s ním najezdil řádnou porci kilometrů a využíval jej až do druhé poloviny 90. let. Poté ovšem auto stálo někde zastrčené až do řijna 2012, kdy na něm započaly renovační práce firmy Canepa.

Foto: Archiv Garáž.cz

Ta se rozhodla auto vrátit do původní podoby, což se jí díky spolupráci s BMW podařilo. Jen tak se totiž daly sehnat unikátní díly OEM Procar, které nahradily ty náhradní, které z téhle M1 v minulosti udělaly placku pro silniční provoz. Unikátní bodykit Procar doplňuje křídlo, jiná zrcátka a kola BBS s centrální maticí. Auto dostalo také nižší podvozek. Jen originální brzdy se nepodařilo sehnat, ale brzdiče Brembo (původem z Porsche 962) a kotouče z Porsche 935 jistě odvedou svou práci dobře. Musí krotit 414 koní motoru s elektronickým vstřikováním Motec. Zrenovována byla také původní pětistupňová manuální převodovka ZF.

Foto: Archiv Garáž.cz

Doufejme, že to není poslední práce firmy Canepa, podobné zachraňování hrdinů minulosti milujeme, a když se navíc jedná o nějaké davem zapomenuté auto, kouká se nám na ty obrázky ještě lépe.

Reklama

Načítám