Hlavní obsah

Bugatti Divo - 1500 koní, 125 milionů a jen 40 aut

Bugatti Divo má funkční design a jiný podvozekVideo: Bugatti

 

Bugatti postavilo opravdové sportovní auto. Sdílí sice techniku s modelem Chiron a jeho osmilitrový W16 přeplňovanými čtyřmi turby má pořád výkon 1500 koní, ale na okruhu je výrazně rychlejší!

Článek

Mluvilo se o něm dlouho, ale tak nějak jsme předpokládali, že to bude jako s Veyronem - prostě standardní auto s pár detaily a limitovaná edice je hotova. Jenže v Bugatti to měli naplánované jinak a od začátku stavěli Divo jako opravdový speciální model. A když ho přivezli na luxusní přehlídku v kalifornském Pebble Beach, mohli se pochlubit i dalšími věcmi než jen nějakou plaketou a jiným lakem...

Auto má sice identický motor jako Chiron, tedy monstrózní W16 se čtyřmi turby a výkonem 1500 koní, ale odladěnou převodovku a hlavně jinak nastavený podvozek. Společně s úsporou váhy 36 kg a zvýšeným přítlakem o 90 kg tady máme hypersport, který je na rychlostním okruhu Nardò o 8 vteřin rychlejší než model, ze kterého vychází. A to i navzdory tomu, že nová geometrie a víc přítlaku znamená maximální rychlost „jen“ 378 km/h - Chiron jede 420 km/h a má ještě navíc elektronický omezovač! Bugatti bylo skoupé, co se přesných technických specifikací týče, ale jeho charismatický šéf Stephan Winkelmann se s úsměvem pochlubil, že vyrobí čtyřicet kousků a všechny už jsou prodané. A to i navzdory ceně 125 milionů korun...

A jen pro neznalé... Nový model z Molsheimu vzdává hold slavnému závodníkovi Albertu Divovi. S Bugatti kdysi proti němu úspěšně závodila i česká závodnice Eliška Junková, a tak už se od dob speciálních edic Veyronu spekuluje o tom, jestli nějaké auto ponese označení Junek.

Reklama

Související témata:
Načítám