Hlavní obsah

Brabus odpálil novou raketu, má 900 koní a jede 330 km/h

Foto: Brabus

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Brabus je světově největší nezávislou tuningovou firmou, která se specializuje na Mercedesy. Jeho novinka je postavena na základech modelu Mercedes-AMG GT 63 S 4Matic+ a přináší výrazně upravený nejenom vnější vzhled a motor, ale rovněž interiér nebo specificky nastavený podvozek.

Článek

Není mnoho tuningových firem, které by motory upravovaly tak zásadním způsobem. Většinou jenom přeprogramují řídicí jednotku a dají nový vzduchový filtr. Brabus ale zvýšil zdvihový objem, ze čtyřlitrového vidlicového osmiválce je nyní 4,5 litrový motor. Obě turbodmychadla jsou nyní větší a vylepšené je také chlazení. Specificky naladěný výfuk pak prostřednictvím čtveřice koncovek poskytne ještě lepší zvuk než výchozí provedení.

Připomeňme, že původní parametry u verze GT 63S měly hodnotu 470 kW (640 koní) při 6 500 otáčkách a točivý moment měl hodnotu maximálních 900 newtonmetrů při 2 500 až 4 500 otáčkách. Po úpravě má Brabus Rocket 900 výkon 662 kW (900 koní) a točivý moment brutálních 1 250 Nm. Hodnota krouticího momentu je tak vysoká, že kvůli ochraně automatické převodovky a pneumatik se inženýři Brabusu rozhodli ji elektronicky omezit na 1 050 newtonmetrů.

Síla vidlicového osmiválce se přenáší na všechna čtyři kola prostřednictvím devítistupňové automatické převodovky Speedshift MCT. Zrychlení na stovku se odehraje za pouhých 2,8 sekundy, což znamená zlepšení o 0,4 sekundy.

Brabus se chlubí zrychlením 0-200 km/h za 9,7 (!) sekundy a 0-300 km/h za pouhých 23,9 sekundy. To jsou fantastické hodnoty. Nejvyšší rychlost této více než pětimetrové rakety je elektronicky omezena při 330 km/h; standardní modely od Mercedesu mají maximálku o zanedbatelných 15 km/h nižší.

Kromě přepracovaného motoru má nejnovější počin Brabusu také decentně změněný exteriér. Všimnout si můžete nových nárazníků, zadního křídla nebo několika karbonových dílů. Šedý lak kontrastující s černými detaily vypadá podle nás výtečně.

Kola jsou kovaná a vlastní výroby. Jejich středový kryt je z karbonu (vypadá to zvláštně a asi ne každému se to bude líbit). Vpředu jsou použita kola o velikosti 21 palců, vzadu jsou pak dvaadvacítky. Pneumatiky dodalo Pirelli a jde o typ P Zero. Přepracované je také vzduchové odpružení, které automobil přibližuje o dva centimetry blíže k silnici.

Interiér si lze přizpůsobit podle individuálního přání, Brabus nabídne například nové kožené čalounění a samozřejmě zde nechybí logo úpravce – třeba na hlavici řadicí páky, na hlavových opěrkách nebo na prazích. Upřímně, černo-červená kombinace působí docela pouťově, ale Brabus vám čalounění udělá, v jakékoliv barvě si budete přát.

Šedý exemplář, který vidíte na přiložených PR fotografiích, vyjde v přepočtu na 11,3 milionu korun. Celkově Brabus vyrobí pouhých 10 exemplářů modelu Brabus Rocket 900.

Reklama

Související témata:
Načítám