Článek
Není mnoho tuningových firem, které by motory upravovaly tak zásadním způsobem. Většinou jenom přeprogramují řídicí jednotku a dají nový vzduchový filtr. Brabus ale zvýšil zdvihový objem, ze čtyřlitrového vidlicového osmiválce je nyní 4,5 litrový motor. Obě turbodmychadla jsou nyní větší a vylepšené je také chlazení. Specificky naladěný výfuk pak prostřednictvím čtveřice koncovek poskytne ještě lepší zvuk než výchozí provedení.
Připomeňme, že původní parametry u verze GT 63S měly hodnotu 470 kW (640 koní) při 6 500 otáčkách a točivý moment měl hodnotu maximálních 900 newtonmetrů při 2 500 až 4 500 otáčkách. Po úpravě má Brabus Rocket 900 výkon 662 kW (900 koní) a točivý moment brutálních 1 250 Nm. Hodnota krouticího momentu je tak vysoká, že kvůli ochraně automatické převodovky a pneumatik se inženýři Brabusu rozhodli ji elektronicky omezit na 1 050 newtonmetrů.
Síla vidlicového osmiválce se přenáší na všechna čtyři kola prostřednictvím devítistupňové automatické převodovky Speedshift MCT. Zrychlení na stovku se odehraje za pouhých 2,8 sekundy, což znamená zlepšení o 0,4 sekundy.
Brabus se chlubí zrychlením 0-200 km/h za 9,7 (!) sekundy a 0-300 km/h za pouhých 23,9 sekundy. To jsou fantastické hodnoty. Nejvyšší rychlost této více než pětimetrové rakety je elektronicky omezena při 330 km/h; standardní modely od Mercedesu mají maximálku o zanedbatelných 15 km/h nižší.
Brabus Rocket 900
Brabus Rocket 900
Brabus Rocket 900
Brabus Rocket 900
Brabus Rocket 900
Brabus Rocket 900
Brabus Rocket 900
Brabus Rocket 900
Brabus Rocket 900
Brabus Rocket 900
Brabus Rocket 900
Brabus Rocket 900
Brabus Rocket 900
Brabus Rocket 900
Brabus Rocket 900
Kromě přepracovaného motoru má nejnovější počin Brabusu také decentně změněný exteriér. Všimnout si můžete nových nárazníků, zadního křídla nebo několika karbonových dílů. Šedý lak kontrastující s černými detaily vypadá podle nás výtečně.
Kola jsou kovaná a vlastní výroby. Jejich středový kryt je z karbonu (vypadá to zvláštně a asi ne každému se to bude líbit). Vpředu jsou použita kola o velikosti 21 palců, vzadu jsou pak dvaadvacítky. Pneumatiky dodalo Pirelli a jde o typ P Zero. Přepracované je také vzduchové odpružení, které automobil přibližuje o dva centimetry blíže k silnici.
Interiér si lze přizpůsobit podle individuálního přání, Brabus nabídne například nové kožené čalounění a samozřejmě zde nechybí logo úpravce – třeba na hlavici řadicí páky, na hlavových opěrkách nebo na prazích. Upřímně, černo-červená kombinace působí docela pouťově, ale Brabus vám čalounění udělá, v jakékoliv barvě si budete přát.
Šedý exemplář, který vidíte na přiložených PR fotografiích, vyjde v přepočtu na 11,3 milionu korun. Celkově Brabus vyrobí pouhých 10 exemplářů modelu Brabus Rocket 900.