Hlavní obsah

Bojíte se rádi? Reklama od BMW je doslova děsivá

Foto: BMW

Podle BMW se autonomních aut není třeba bát

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Předem asi musíme upozornit, že reklama značky BMW, která má upozornit na bezpečnost autonomních aut, je opravdu hodně děsivá. Pokud jste měli srdeční potíže u filmů, jako je Kruh nebo Záhada Blair Witch, pak reklamu raději přenechte jiným. Reklama je sice skvěle natočená, ale lekavé povahy může i vyděsit.

Článek

Už před dvěma lety BMW nastínilo, jaké jsou jeho plány do budoucna. Tehdy se hovořilo hlavně o elektromobilitě a autonomním řízení. A zatímco elektromobilita je pro nás už stará známá, autonomní řízení je pro velkou spoustu lidí novinkou, ze které jde možná až strach. Vždyť představa, že vy v autě jen sedíte, čtete si noviny nebo spíte a ono samo jede do místa určení, není úplně příjemná. Hlavně je pro nás zatím zcela nepřirozená. Ovšem právě s tím chce BMW bojovat a ukázat, že autonomních aut není se třeba se výrazně bát.

BMW v této moderní technologii vidí jedinou možnou budoucnost, a hlavně jedinou volbu budoucího bezpečí na silnicích. Ostatně, první model BMW, který bude nabízet zcela autonomní systém, by měl na silnice vyjet už v roce 2021. V první fázi by měl být tento nový model schopen zcela samostatné jízdy na dálnicích a rychlostních silnicích. V druhé pak i ve městech. Půjde tak o úroveň autonomního řízení tři a čtyři, kdy první jmenovaná úroveň dovolí řidiči věnovat se za volantem i něčemu jinému, než je řízení, ovšem řidič stále musí být připraven zasáhnout. Úroveň čtyři je ještě o něco inteligentnější, kdy řidič může v autě na chvilku třeba i usnout. Vrcholem je úroveň pět, kdy je posádka v autě jen proto, aby byla přepravena do svého cíle, a do řízení už nijak zasahovat nemusí. A právě to je cíl pro všechny značky, které se vývojem autonomního řízení zabývají, k němu nám však zbývá urazit ještě opravdu hodně dlouhý kus cesty.

Aby totiž stupeň čtyři a pět fungoval tak, jak má, aby byl bezpečný a bez problémů, musela by tímto systémem na silnicích disponovat všechna auta. A všechna by tento systém musela mít stále aktivní. Vždyť chyby děláme hlavně my, lidé. My zmatkujeme na kruhových objezdech, my se otáčíme tam, kam nemáme, my překračujeme rychlost a chováme se k sobě navzájem mírně řečeno přezíravě. A s nepředvídatelným chováním lidí nemůže umět pracovat ani ten nejchytřejší systém. Alespoň máme dost času na to, abychom se s autonomním systémem seznámili a naučili se s ním pracovat a žít. A právě na to má upozornit tato lehce děsivá reklama BMW.

Automobilka už svá autonomní vozidla pilně testuje, a to především v USA, Číně nebo také v Německu. A během testování se občas dostanou do situací, které patří k našim nejhorším nočním můrám. Nebudeme prozrazovat detaily, nechceme vás vyděsit hned. Jen se zeptáme. Také se při noční jízdě lesem svým způsobem bojíte podívat do zpětného zrcátka?

Reklama

Načítám