Hlavní obsah

BMW X6 s výkonem supersportu: Má to vůbec smysl?

Foto: G-POWER

BMW X6 nabízí ve standardu výkon 625 koní. Asi nikoho nepřekvapí, že to někomu bylo málo

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Přemotorovaná SUV obecně nedávají příliš smysl. Nejezdí tak dobře jako pravé sporťáky nebo sportovní sedany, zároveň však ani zdaleka nedisponují terénními schopnostmi. Jako ukázka společenského statusu a občas trochu děsivá zbraň na jízdu v přímce však fungují dokonale. A právě proto je dnešní trh chce, byť by se dalo diskutovat o tom, zda je potřebuje. A ve společnosti G-Power to moc dobře vědí…

Článek

Na první pohled se společnost G-Power může na základě svých výtvorů jevit jen jako parta šílenců, ovšem s tradicí již od roku 1983 jde při nejmenším o velmi sofistikovanou partu šílenců. Mezi jejich dosud nejdivočejší výtvory bezesporu patří BMW M5 Hurricane RR, což byla generace BMW M5 E60 s desetiválcem, kterou tato firma se sídlem v německém Aichachu opatřila kompresorovým kitem, který zvyšoval výkon na 850 koní. Tomuto monstru tehdy naměřili maximální rychlost 372 km/h.

Foto: G-POWER

V G-Power se tentokrát omezili téměř výhradně na výkonové úpravy

Odbornost získanou na tomto a mnohých dalších pekelných strojích pochopitelně uplatnili i na svém posledním výtvoru, jehož základem je zbrusu nové BMW X6 M. 4,4l twin-turbo V8, který už je pro velké modely z divize M de facto tradiční pohonnou jednotkou, v sérii dává velmi šťavnatých 625 koní a 750 Nm točivého momentu. I to však bláznům z německého Aichachu bylo evidentně málo.

Dobrá zpráva je, že G-Power často nabízí své výkonové úpravy v několika stupních, respektive fázích – a nová X6 M není výjimkou. První stupeň umožňuje za „pouhých“ 2 500 eur (aktuálně rovných 65 tisíc korun) zvýšení výkonu na skoro decentních 700 koní výkonu a 850 Nm. Zajímavé potom je, že toho lze dle úpravce dosáhnout pouze softwarovými úpravami řídicí jednotky – strojovna BMW tedy evidentně skrývá ještě spoustu potenciálu.

Druhá, prostřední fáze umožňuje zvýšení výkonu na 750 koňských sil a 900 newtonmetrů „krouťáku“. Nárůst o dalších padesát koní si vyžádal nové výfukové potrubí z nerezové oceli s integrovanými klapkami ovládanými z kabiny a sportovními výfukovými svody a koncovkami. Tato úprava dělá celkem 9 450 eur, tedy 246 tisíc korun.

A to nejlepší nakonec – vrcholná třetí fáze nabízí oněch 800 plnokrevníků a točivý moment 950 Nm, ze kterého člověka rozbolí za krkem. Zde mezi úpravy patří kromě výše zmíněného upraveného mapování řídicí jednotky a výfukového systému také nová turbodmychadla pro přeplňovaný osmiválec, což vyjde celkem na 10 550 eur, tedy nějakých 275 tisíc korun.

A jak by řekl pověstný německý obchodník oblíbený zejména v devadesátých letech – to ještě není vše. K dispozici je na přání zákazníka, samozřejmě za náležitý příplatek, také přenastavení softwaru převodovky nebo také „upravení“ omezovače na rychlost 300 km/h, snížení světlé výšky, optimalizace zvuku výfuku, a dokonce třiadvacetipalcová kovaná kola Hurricane-RR, obutá do „salámů“ o rozměrech 325/25.

Německý úpravce (a vlastně i mnoho dalších) tak dokazují, že vše je možné, jste-li ochotni za to náležitě zaplatit.

Reklama

Související témata:
Načítám