Článek
Kdysi mělo BMW geniální systém označení, kdy 330i znamenalo benzínovou trojku s třílitrem. Bohužel dnes to znamená nejspíš patnáctistovku s tuctem turbodmychadel. Ale budiž, odpustil bych jim to za to, že od sebe konečně odloučili trojku a čtyřku a jedničku s dvojkou a sudé verze nechali po vzoru šestky a osmičky pro kupé verze. Jenže to vzápětí zkazili s Active Tourer, který prostě nezapadá nikam. Poslední jistotou tak jsou alespoň SUV modely, kdy liché jsou ty obyčejné a sudé jsou jejich "kupé" verze (slovo kupé v segmentu SUV opravdu nemohu napsat bez úvozovek).
Teď je tu nový koncept BMW X2, který má nadchnout řidiče modelu X1, nebo alespoň ty z nich, co prostě chtějí něco eXtra. Alespoň po stránce vzhledu se to v Mnichově povedlo, protože na design konceptu X2 prostě musíte mít názor. Jeho agresivní čumák s typickými ledvinkami a obří otvory v nárazníku i sudým Xkům pasují náramně. Koncept stojí na jednadvacítkách usazených do mohutných blatníků, autu chybí tradiční kliky a má velmi malá zrcátka. Znalce pak potěší Hoffmeistrova křivka a malé logo automobilky na C-Sloupku, které trochu připomíná staré modely Neue Klasse. Vzadu jsou dvě koncovky výfuku a imitace difuzoru. Hezké, hezké... ale je to koncept, takže je potřeba trochu krotit emoce - série může vypadat o poznání nudněji.
BMW se sice o sériové produkci s určitostí nezmiňuje, ale že by si nechalo ujít příležitost konkurovat Mercedesu GLC Coupé se mi nezdá pravděpodobné. Vzhledem k použití platformy nové X1 očekávejte pohon předních kol v základu a nabídku tří- a čtyřválcových motorů s přeplňováním.