Hlavní obsah

BMW vypustilo nové M3: Kontroverzní vzhled, 510 koní, manuál

Foto: BMW

Tradiční vrchol řady 3 od BMW dostává podobu v provedení M3 v případě sedanu, respektive M4 v případě kupé. Řadový šestiválec může mít až 510 koní, automat nebo přímo řazenou převodovku. A pokud si to zákazník přeje, je k mání i pohon všech čtyř kol.

Článek

BMW M3 platí již od roku 1986, tedy od první generace s interním kódem E30, za skvělé sportovní auto s každodenní praktickou využitelností. Platit to bude i v případě nové generace, která ze svého sportovního naturelu nic neztratila. Opět ji lze mít v provedení manuál, šestiválec, pohon zadních kol... Později dorazí i verze kombi, po které fanoušci dlouho volali.

Foto: BMW

Na kombíkovou verzi M3 můžeme zatím nahlédnout pouze takto – kompletní podoba ještě nebyla odhalena

Bohužel, ani u nové M3/M4 se BMW nevyhnulo kontroverzní přední masce, kdy jsou ledvinky, respektive bezrámová maska chladiče, nesmyslně předimenzované. Ale hodnotit vzhled čehokoliv je vždy subjektivní. Mně se obří ledvinky nelíbí, ale sto lidí, sto chutí. Jak to máte vy? Váš názor nám napište do diskuse!

Mezigeneračně povyrostla

Jako celek přitom nová M3 vypadá skvěle, proti základní řadě 3 je okamžitě rozpoznatelná díky sportovním nárazníkům, vyboulené kapotě, specifickým zpětným zrcátkům nebo výraznému zadnímu difuzoru se čtyřmi koncovkami výfuku. Ty jsou vyvedeny v chromu, ostřejší verzi Competition poznáte podle koncovek v černém chromu. Obě verze pak mají karbonovou střechu.

Mezigeneračně je nové M3 větší ve všech směrech. Na délku je to o 122 milimetrů (nyní 4 794 mm). Na zadních sedadlech se bude sedět o něco pohodlněji – rozvor náprav se prodloužil o 45 milimetrů na nynějších 2 857 milimetrů. Nové M3 je také o 26 milimetrů širší (1 903 mm) a vysoké je 1 433 mm.

Kola mají nejmenší rozměr 18 palců (vpředu, pneumatiky mají rozměr 275/40 ZR18), vzadu jsou vždy 19palcová (285/35 ZR19). Přikoupit lze i disky s průměrem o jeden palec větším.

Stejně jako u minulé generace je pod kapotou dvakrát přeplňovaný třílitrový šestiválec (s interním kódem B58), který se obejde bez hybridních technologií. Nabízí se ve dvou verzích – základní s výkonem 480 koní (nárůst oproti minulé generaci o 50 koní) při 6 250 otáčkách a 600 Nm v rozmezí 2 750 až 5 500 otáček. Silnější verze Competition posílila dokonce na masitých 510 koní při totožných 6 250 otáčkách a 650 Nm v mírně odlišném rozsahu 2 650 až 6 130 otáček.

Foto: BMW

Pod kapotou zůstává i nadále šestiválec bez hybridních technologií

Řadový šestiválec přeplňují dvě jednokomorová turbodmychadla, benzin se přivádí s tlakem až 350 barů. Pro nižší emise je tento šestiválec vybaven filtrem pevných částic. Kombinovaná spotřeba paliva má teoretickou hodnotu 10,8 litru.

Stovka pod čtyři sekundy

Mezigeneračně je M3/M4 opět o něco rychlejší, minimálně v disciplíně 0-100 km/h. Sedan i kupé potřebují v základním provedení 4,2 sekundy. Třeba osmiválcové provedení řady E92 umělo „stovku“ za 4,6 sekundy. Nová M3 zrychlí z klidu na 200 km/h za skvělých 13,7 sekundy.

Oba modely Competition zrychlí z 0 na 100 km/h dle údajů automobilky pod čtyři sekundy, konkrétně za 3,9 sekundy (což je o 0,1 sekundy rychleji než dosavadní Competiton) a „dvoustovku“ zvládnou za fantastických 12,5 sekundy. Nejvyšší rychlost všech modelových variant je elektronicky omezena při tradičních 250 km/h; při zakoupení M Driver's paketu vám omezovač posunou na 290 km/h.

Nové BMW M3 váží 1 705 kg (DIN), kupé je o 5 kilogramů lehčí. Skvělé je, že obě varianty mají dokonalé rozložení hmotnosti mezi nápravy v poměru 50:50. Standardem jsou ocelové brzdy, za příplatek si můžete pořídit karbon-keramické.

Jak už víte, pro ryzí fanoušky M3 připravilo BMW možnost mít přímo řazenou převodovku. Spojit ji lze výhradně se základní verzí, ale to příliš nevadí. Pro Comptetition dostanete pouze osmistupňový automat. Standardně je M3 s poháněnou zadní nápravou, v případě ostřejšího provedení bude možné zvolit i verzi s označením xDrive, jakkoliv moc nechápeme, proč by to někdo chtěl dělat. Ale v nabídce bude.

První zákazníci se dočkají v březnu

BMW M3 už zná českou cenovku. Za sedan zaplatíte nejméně 2 233 400 korun, výkonnější verze Competition je dražší o 106 600 korun. Mezigeneračně M3 zdražila; minulé provedení F30 stálo v roce 2015 od 2 042 300 korun, což je rozdíl 191 tisíc korun.

V případě provedení M4 si musíte připravit nejméně 2 273 700 korun a v případě verze Competition opět připlatíte 106 600 jako u sedanu. Objednávky přijímá automobilka už nyní, první zákazníci se dočkají příští rok v březnu.

Reklama

Související témata:
Načítám