Hlavní obsah

BMW řady 4 Coupé přichází s obřími ledvinkami

Foto: BMW

O novém kupé BMW s interním kódem G22 se bude ještě hodně dlouho mluvit. Nejvíce kontroverzí samo sebou vyvolává přední maska, respektive gigantické ledvinky. Tak výrazné je nemá ani X7, vždyť v novém kupé procházejí i skrz registrační značku. Jsou zkrátka obrovské a my necháme na vás, zda se vám líbí, či nikoliv. Váš názor nám napište do diskuse pod článkem!

Článek

Auto jsme zatím viděli jen na fotografiích, celkový dojem při živém setkání tak může být o něco jiný. Mnichovská automobilka trochu zariskovala, uvidíme, zda půjde o věc, kterou evropští zákazníci ocení (vkus řidičů z Číny, USA nebo arabských zemí asi bude trochu jiný) a půjde o nové poznávací znamení, se kterým se u BMW budeme setkávat častěji, nebo tento směr s další generací zmizí v propadlišti dějin.

Foto: BMW

Příď nového BMW budí velké emoce. Uspěje u zákazníků, nebo skončí propadákem?

Kolem a kolem, nové mnichovské kupé pro čtveřici cestujících vypadá velice elegantně a sportovně. Je to díky malým převisům karoserie, dlouhým dveřím s bezrámovými okny nebo prudce se svažující střeše směrem k zadnímu sloupku.

Co je důležité, v otázce technického základu nenechalo BMW nic náhodě a opět tady máme vytříbený stroj. Když bychom vůz porovnávali s řadou tři, má nové kupé o 23 mm větší rozchod vzadu, těžiště je níž o 21 mm a jako obvykle je zde dokonalé rozložení hmotnosti mezi nápravami v poměru 50:50.

Nová „čtyřka“ je tak oproti minulé generaci ve všech ohledech větší. Délka proti předchůdci narostla o podstatných 128 mm na nynějších 4 768 mm, šířka o 27 mm na 1 852 mm a rozvor náprav o 41 milimetrů na 2 851 milimetrů. Větší je i rozchod kol (28 mm, respektive 18 mm vzadu), vyšší je novinka o 6 milimetrů (nyní 1 383 mm).

BMW zatím potvrdilo šest variant motorizací. Základem je verze 420i Coupé o výkonu 135 kW/184 k a 430i - s rovněž čtyřválcovým dvoulitrem, který je ovšem naladěný na 190 kW (258 k). Tyto dvě verze lze mít výhradně jako zadokolku. Všechny ostatní - krom základního dieselu (420d - 140 kW /190k) - jsou vždy spojené s pohonem všech čtyř kol xDrive. Zážehové motory mají nově vstřikovací tlaky 350 bar (dříve 200 bar) a filtry pevných částic.

Foto: BMW

BMW řady 4 Coupé má elegantní a až na výdechy vzduchu jednoduché linie

V nabídce jsou ještě další dva diesely čtyřválcové 430d a šestiválcové 440d. Dosud nejvýkonnější verzí do příchodu M4 je pak provedení M440i xDrive Coupé s parametry 275 kW/374 k při 6 500 otáčkách. Točivý moment vrcholí hodnotou rovných 500 newtonmetrů při 1 900 – 5 000 otáčkách. Tato motorizace využívá mild-hybridní technologii se 48V startér-generátorem (při rozjezdech nebo plné akceleraci přidává výkon 8 kW/11 koní) a druhou baterií.

Zrychlení 0-100 km/t toto provedení zvládne za 4,5 sekundy a nejvyšší rychlost je omezena při tradičních 250 km/h. Síla motoru se prostřednictvím osmistupňové automatické převodovky Steptronic (přímo řazenou k řadě 4 už pro žádnou motorizaci bohužel nedostaneme) na všechny čtyři kola. Kombinovaná spotřeba paliva u M440i má hodnotu 7,1 l/100 km. Dobrou zprávou je, že k tomuto modelu standardně dostanete elektronicky řízený samosvorný diferenciál.

Interiér je zcela identický s novou „trojkou“, a tak z hlediska kvality použitých materiálů, ergonomie či zpracování mu nelze asi nic vytknout. BMW řady 4 dostalo několik nových asistenčních systémů, uvnitř je pak standardně třízónová klimatizace. Nový je head-up displej, který má údajně o 70 procent větší projekční plochu a 3D vizualizaci okolí. Všechny verze mají minimálně 8,8palcový displej a spoustu nových konektivních funkcí. Standardem jsou LED světla, za příplatek lze mít i laserová přední světla.

Novou řadu 4 BMW uvede na trh letos v říjnu, naftový šestiválec až v březnu příštího roku. Prodejní cenu zatím automobilka nesdělila. Současná generace stojí od 1 042 600 korun (provedení 420i - 135 kW /184 koní).

Jak se vám líbí příď nového BMW řady 4 kupé?
Hrůza a běs, dejte to pryč
37 %
Čekal jsem to horší
7,4 %
Vypadá to docela dobře
47,9 %
Jsem nadšený, nic lepšího jsem nikdy neviděl
7,7 %
Celkem hlasovalo 2670 čtenářů.

Reklama

Načítám