Hlavní obsah

BMW řady 3 vyráží sportovat s batohem

Foto: BMW

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Nová řada 3 není jen technikou našlapaným moderním BMW, ale také příjemně sportovním autem, které bude těšit svého řidiče každý den. Kombi verze Touring k tomu přidává ještě trochu praktičnosti navíc v podobě 500litrového zavazadlového prostoru. Stačí vám to takhle, nebo chcete vědět víc?

Článek

Jasně, tušil jsem, že budete zvědaví! Tak si to projdeme komplet. Nové BMW řady 3 (kódově označené G20) je už sedmou generací kompaktního bestselleru bavorské automobilky (vyráběného od roku 1975) a je lepší než kdy dřív. Nejenže má všechny technické vychytávky (asistenty, konektivitu, displeje a online funkce), které si moderní zákazník žádá, ale hlavně se vrací k čisté řidičskosti, která BMW proslavila.

Za své sportovnější jízdní vlastnosti vděčí nejen ideálnímu rozložení hmotnosti 50 : 50, ale také lehčí, a přitom tužší karoserii – oproti předchůdci shodila 55 kilogramů; o 25% pevnější konstrukce pak pomáhá držet kola přilepená k asfaltu a lépe vést stopu. Vodit novou trojku zatáčkami je tak učiněná radost, jak jsme si vyzkoušeli při prvním setkání.

Foto: BMW

I přes objemnější zadek vypadá Touring stále elegantně a sportovně

Trojka také narostla oproti předchozí generaci o 76 mm na délku a o 41 mm v rozvoru, Touring je také o 11 mm vyšší a o 16 mm širší, takže nabízí víc prostoru pro posádku ve všech směrech. Pro zavazadla je k dispozici 500 litrů (což je jen o 5 litrů víc než dřív), které lze rozšířit sklopením střední řady sedadel (dělených v poměru 40 : 20 : 40) až na 1 510 litrů (o 10 litrů víc). Zlepšil se také přístup díky elektricky ovládanému víku kryjícímu o 112 mm širší nakládací hranu.

Pohonné jednotky se shodují se sedanem, při uvedení budou k dispozici tři turbobenzinové a tři turbodieselové motory. Benzinové dvoulitrové čtyřválce nabídnou výkon 184 (320i) a 258 koní (330i), třílitrový šestiválec si budete moci objednat ve sportovnější 374koňové verzi M340i xDrive. Dieselová nabídka začíná dvěma čtyřválci s výkonem 150 (318d) a 190 koní (320d), na vrcholu je pak třílitrový šestiválec produkující 265 koní (330d xDrive).

Všechny motory jsou kombinovány pouze s osmistupňovou automatickou převodovkou, manuál v nabídce již vůbec nefiguruje. V červnu 2020 pak dorazí ještě plug-in hybrid 330e (dostupný pro sedan i kombi), který nabídne 252 koní a čistě elektrický dojezd 60 kilometrů.

BMW řady 3 Touring dorazí na český trh na konci září, takže už pomalu začněte vybírat, kterou verzi si pořídíte – počítejte ale s tím, že si za kombi připlatíte nějakých 40 tisíc. To je však za prostor navíc v takhle elegantní karoserii snesitelná částka. BMW už za 32 let existence verze Touring (první byla E30 Touring v roce 1987) prodalo přes 1,7 milionu exemplářů a není důvod pochybovat o tom, že současná generace přidá dalších pár set tisíc.

Reklama

Související témata:
Načítám