Hlavní obsah

BMW řady 2 Gran Coupe je nejmenší čtyřdveřové kupé značky

Foto: BMW

Po úspěšné řadě 4 a 6 Gran Coupe pokračuje BMW v představování dalších čtyřdveřových kupé – šestku vystřídala osmička, nová čtyřka už je na spadnutí, ale ještě před ní spatřila světlo světa nejmenší verze v podobě řady 2, která se pokusí zviklat vaše rozhodnutí, že nutně potřebujete SUV.

Článek

Nejdřív se vypořádáme s tím nepřehlédnutelným slonem v místnosti – ano, stejně jako BMW řady 1, má i elegantní čtyřdveřové kupé řady 2 poháněná primárně přední kola. Jenže, když si s tím vystačí konkurence v podobě Audi A3 sedan a Mercedesu CLA, tak by to mělo stačit i novému dvojkovému Gran Coupe. A pořád můžete zvolit také pohon všech kol xDrive…

Stejně jako technicky spřízněný hatchback řady 1 má i Gran Coupe poněkud neforemnou příď s velkými nozdrami ledvinek a sebevědomým výrazem adaptivních LED světel, kterou však opticky lépe vyvažuje delší, splývavá záď s tenkými světlomety, jež připomíná nová SUV-kupé X4 a X6. Díky tomu má také objem kufru až 430 litrů.

Kabina je v přední části zcela shodná s řadou 1, takže se můžete těšit na digitální kokpit doplněný velkým head-up displejem (o úhlopříčce 9,2 palce!) a 10,25palcový infotainment, který stále můžete kromě dotyku pohodlně ovládat také otočným kolečkem a tlačítky na středovém tunelu (případně gesty). Kromě online služeb a široké konektivity budete mít k dispozici také vlastní „inteligentní osobní asistentku“, tedy chytré hlasové ovládání. Stačí ji oslovit „Hej BMW!“

Foto: BMW

V kabině najdete všechen komfort, kvalitu a výbavu, kterou od auta této třídy a cenové úrovně očekáváte

Samozřejmě se můžete těšit i na další technické vychytávky, bez kterých by dnes žádný prémiový produkt neměl šanci, jako je nouzové brzdění, vedení auta v pruhu a adaptivní tempomat, NFC konektivitu pro odemykání auta klíčem v telefonu, ambientní osvětlení nebo třeba příjemné čalounění Alcantarou, které bude k dispozici pro nejsilnější verzi M235i.

Ta je stejně jako u řady 1 poháněná také jen přeplňovaným čtyřválcovým dvoulitrem místo dřívějšího šestiválce. To však neznamená, že by jí chyběl výkon – produkuje totiž 306 koní a 450 Nm. V kombinaci s osmistupňovým automatem a pohonem všech kol vystřelí na stovku za 4,9 sekundy a uhání až 250 km/h. Pokud sáhnete po paketu M Performance s až 19palcovými koly, řadou karbonových dílů bodykitu a dalších doplňků, zkrátí se zrychlení na 4,8 sekundy.

Foto: BMW

Pod kapotou M235i jsou ukryty sice jen čtyři válce, ale ty produkují poctivých 306 koní

Vedle vrcholné verze M235i budou při uvedení na trh v nabídce ještě verze benzinová 218i poháněná tříválcovou patnáctistovkou s výkonem 140 koní a naftová 220d s dvoulitrovým čtyřválcem o výkonu 190 koní s tím, že později dorazí další varianty. Kombinovat je budete moci s šestistupňovým manuálem nebo osmistupňovým automatem, pohonem předních nebo všech kol a standardním, sportovním nebo adaptivním podvozkem.

Nebudeme si nic nalhávat, řada 2 Gran Coupe je primárně připravovaná pro čínský trh, kde milují sedany všech velikostí, ale bezpochyby se bude líbit i v USA a také v Evropě. Už naše svezení s řadou 1 ukázalo, že se bez pohonu zadních kol obejde, takže vůbec nepochybujeme o tom, že sportovněji laděná řada 2 Gran Coupe bude příjemným řidičským zážitkem.

Pokud se na ni už začínáte těšit, oficiální premiéra proběhne v Los Angeles v listopadu 2019 a výroba se naplno rozjede v lednu 2020 – první kousky tak dorazí na český trh na jaře.

Reklama

Související témata:
Načítám