Hlavní obsah

BMW přichází s třetí verzí M8, je nejpraktičtější

Foto: BMW

Mnichovská automobilka přichází v pořadí s již třetí karosářskou verzí modelu M8. Po kupé a kabrioletu dorazila ta nejpraktičtější varianta – čtyřdveřové BMW M8 Gran Coupé. To hodně rychle sveze až čtyři cestující, kteří nebudou prostorově strádat ani vzadu. Na rozdíl od kupé a kabria.

Článek

Kompletní technika i design pochopitelně vychází z verze kupé, které se představilo jako první. Proti kupé přibyl jeden pár dveří a na délku se M8 Gran Coupé protáhlo o podstatných 23 centimetrů. Nový model tak na délku překonává pět metrů (5 098 x 1 943 x 1 420 mm ) a rozvor má 3 027 mm. Více než o drcení časů na závodních okruzích půjde v tomto případě o ohromně rychlé Gran Turismo. Nebo vlastně Gran Coupé.

Foto: BMW

Krotit 625 koní bude chtít hodně pevnou a zkušenou ruku. A pro jistotu raději také hnědé „bezpečnostní“ trenky

Motor je převzatý z aktuální M5. Osmiválec o objemu 4,4 litru dopovaný dvojicí turbodmychadel nabízí v případě verze Competition výkon 625 koní a 750 Nm v rozmezí 1 800 až 5 800 otáček. Základní provedení nabídne 600 koní a nachlup stejné maximum točivého momentu.

Je jasné, že tohle auto bude drtivě rychlé. Nejlépe to ukazují následující čísla: zrychlit z 0 na 100 km/h zvládne základní provedení za 3,3 sekundy, verze Competition z výsledného času ještě jednu desetinku ukrojí. Pro porovnání: kupé je na „stovce“ stejně rychlé jako popisovaná verze Gran Coupé.

I druhým parametrem – zrychlením z 0-200 km/h – budí třetí varianta M8 s časy 11,2 s, respektive rovných 11 sekund u verze Competition, respekt. Nejvyšší rychlost  je omezena při tradičních 250 km/h, díky paketu M Driverʼs ji lze odblokovat až na 305 km/h. Pokud by vás to zajímalo, spotřeba vysokooktanového benzinu je u obou verzí totožná a činí 10,7 litru.

Síla motoru se prostřednictvím osmistupňové automatické převodovky M Steptronic přenáší na všechna čtyři kola.  Stejně jako v případě M5 nebo M8 Coupé a Cabrio, i zde máte možnost přepnout nastavení do režimu, kdy jsou poháněna výhradně zadní kola a auto má výrazně přetáčivou charakteristiku.

BMW M8 Gran Coupé se včetně výkonnější verze Competition poprvé fyzicky ukáže v listopadu na autosalonu v Los Angeles. Na trh jej automobilka uvede v dubnu příštího roku a počítá se i se speciální First Edition. Ta bude limitovaná 400 vyrobenými kusy a vyznačovat se bude mj. speciálním zeleným lakem karoserie.

Automobilka zatím neoznámila prodejní ceny, ovšem například M8 Cabrio v Česku přijde na nejméně 4,2 milionu korun. Čtyřdveřové provedení bude podle našeho soudu ještě o pár desítek tisíc dražší.

Která verze BMW řady 8 se vám líbí nejvíc?
Kupé
16 %
Kabriolet
10,7 %
Gran Coupe
73,3 %
Celkem hlasovalo 636 čtenářů.

Reklama

Načítám