Článek
Přesně k takovým patří například i úpravce Avante Design – ten pro bavorské sportovní kupé nabízí nejen novou přední „fasádu“, ale rovnou celý bodykit. Hlavním záměrem tu sice je dát „em-čtyřce“ agresivnější vzhled, když už ale byli v tom, rozhodli se podívat i na tu kontroverzní přední masku s nezvykle rozměrnými ledvinkami.
Avante Design je jednou z firem, které vyslyšely názor těch, kterým se zdá design přídě nového BMW M4 „přitažený za nos“
Bodykit by měl zároveň nabídnout poměrně slušnou dávku exkluzivity – karosářská sestava vznikne v přesně dané omezené sérii v celkem třech stupních, přičemž ten nejvýraznější (na fotografiích) bude znamenat rozšíření o plných 18 centimetrů. A přestože se zatím díváme na designérské vizualizace, vývoj už je v plném proudu.
Bodykit vozu propůjčuje i aerodynamickou optimalizaci, s čímž souvisí i zcela nová kapota s vyboulením a průduchy pro lepší odvod horkého vzduchu zpod kapoty. Zajímavé potom je, že Avante Design nabízí variantu jak s původními velkými ledvinkami od výrobce, tak i se zmenšenými ve stylu řekněme třeba modelu M8. V neposlední řadě – a zní to vlastně dost paradoxně – ale tento nový agresivní design vlastně do značné míry harmonizuje design samotné M4, protože ty přerostlé ledvinky vpředu už zkrátka a dobře tolik nebijí do očí.
Jmenovitě potom osazení bodykitu zahrnuje kromě rozšířených blatníků ještě kompletně nové nárazníky a tomu přizpůsobené výdechy vzduchu, boční nástavce prahů, a to vše je vzadu zakončeno o kus mohutnějším difuzorem – budeme předpokládat, že bude také účinnější než ten tovární. Na víku kufru potom překvapí karbonový zadní spoiler až podezřele připomínající ten, který automobilka BMW nabízí pro M4 v rámci paketu M Performance.
BMW M4 od Avante Design
BMW M4 od Avante Design
BMW M4 od Avante Design
BMW M4 od Avante Design
BMW M4 od Avante Design
BMW M4 od Avante Design
BMW M4 od Avante Design
Co si budeme povídat, něco podobného se dalo čekat – otázka tedy zněla nikoliv jestli, ale spíše kdy. Nejsme zrovna příznivci radikálních a extravagantních úprav, ale pravda je, že díky nafouknutým blatníkům a ostře řezaným spoilerům se najednou ty tolik diskutované obří ledvinky skoro ztrácejí. Jestli je v tomto případě lepší zvolit úpravu s původními ledvinkami, se zmenšenými ledvinkami „po plastice“ nebo snad ponechat M4 v původním stavu, to už necháme na čtenářích. Schválně nám napište do diskuse.
Nechme se každopádně překvapit, jak bude příď emkové řady 4 designově „ladit“ k designu připravované M4 CSL, která by se podle všeho měla představit už v průběhu příštího roku. A nejen to, již brzy se dočkáme taky otevřené verze M4 kabrio a věřte nebo ne, v roce 2022 konečně i BMW M3 kombi. Že by BMW začalo vyslýchat zbožná přání některých fanoušků, případně (potenciálních) zákazníků, kteří mají chalupu?