Hlavní obsah

BMW 740i uložené v igelitové garáži vám vyrazí dech

Foto: 000.255 / eBay.com

Vypadá trochu jako angličák v krabičce, ale je to opravdová „uloženka“

Skvosty zapomenuté ve stodolách, pečlivě střežené soukromé sbírky, vykalkulované investiční fondy, ztracená a znovunalezená auta… To všechno už tady bylo, o tom všem už jste si mohli přečíst. Ale aby někdo uložil před lety auto do obřího prezervativu a teď ho prodával, to je vážně novinka.

Článek

No dobře, není to úplně prezervativ, ale o to srovnání si přímo říká. Je to vzduchový box s umělou ventilací, něco jako improvizovaná přetlaková komora. Elektrický ventilátor se stará o neustálé proudění vzduchu a díky konstantní vlhkosti i teplotě je předmět uvnitř dokonale konzervován. I když předmět… Jde o BMW 740i z roku 1997 s nájezdem 255 kilometrů!

Teď jste asi zbystřili, že? Ale je to všechno pravda, na německém aukčním serveru eBay se můžete přesvědčit sami. Současný majitel vozu uvádí, že je druhým majitelem auta, tím prvním byla Němka narozená v roce 1927. Ta auto opravdu moc nepoužívala, protože vůz má na tachometru pouhých 255 kilometrů. Vlastnila ho jen krátce a pak se BMW stěhovalo do města Gagolin Slaski v Polsku, kde ho jeho majitel jen umyl, zakonzervoval a uložil do prezervativu, pardon, vzduchové garáže.

Sedmičkové BMW generace E38 je dodnes považováno za jednu z nejlepších luxusních limuzín, co kdy jezdila po světě, a model 740i byl obzvlášť vydařený - jeho sametově hladký osmiválec 4,4 si jen tiše předl a 282 koní a 450 Nm byla na svou dobu velice slušná čísla. Pětistupňová automatická převodovka fungovala na svou dobu velmi měkce, pohon zadních kol byl samozřejmostí.

Jak je vidět na fotkách, vůz je v dokonalém stavu, jak kdyby sjel z výrobní linky. Žádný rez, žádné škrábance, žádné známky opotřebení a ani žádný prach. Má plnou dobovou výbavu, ale to berte jako samozřejmost. Kombinace tmavé zelené metalízy a světlého koženého interiéru se neomrzí, konfigurace je taky slušná…

Ano, ideální investiční auto! Když se podíváte na fotky, srdce vám zaplesá. Prodávající nabízí dopravu vozu kamkoliv po Evropě, odmítá nabídky z Japonska i z USA. Další detaily už v inzerátu nenajdete.

Sedmičkové BMW generace E38 se vyrábělo od dubna 1994 do roku 2001. Šlo o již třetí generaci oblíbené luxusní limuzíny a za těch sedm let bylo vyrobeno víc než 340 tisíc vozů. Jen několik jich bude ale pravděpodobně v tak zachovalém stavu.

A teď to nejdůležitější… Aukce končí už v pondělí a v době vzniku tohoto článku přihazovalo 47 zájemců, aktuální nabízená částka byla 50 700 euro, ale částka 1,4 milionu Kč je podle prodejce nedostačující. Ale nevěšte hlavu, na serveru Sauto.cz těchto bavoráků aktuálně najdete deset v cenách o poznání příznivějších.

Tak schválně, troufnete si odhadnout, za kolik se nakonec tento konkrétní kus vydraží? Podělte se s námi o svoje tipy v komentářích! 

Reklama

Související témata:
Načítám