Hlavní obsah

Bentley se chystá zdolat další rekord na Pikes Peak

Foto: Bentley

Continental GT pro rekordní jízdu Pikes Peak

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Bentley se rozhodlo, že velké a těžké cestovní kupé s takřka nulovými úpravami zvládne zajet náročnou trať do vrchu Pikes Peak. A to rovnou v rekordním čase. Zaměstnalo kvůli tomu jednoho z nejlepších jezdců této trati, který už zde pro automobilku jeden rekordní čas zajel. Chce tímto pokusem deklasovat Porsche 911 Turbo S.

Článek

Máme rádi odvážné nápady a máme rádi, když se do nich jejich tvůrce pustí se vší vervou. A přesně to dělá automobilka Bentley, která se rozhodla, že zcela pokoří Pikes Peak, tedy asi nejslavnější vrchařskou trať na světě. A pokoří ho s limuzínou o hmotnosti bezmála dvě a půl tuny, která neprojde žádnými velkými úpravami. Celkem odvážný plán, co myslíte? Ale když už automobilka letos slaví sté výročí, je na takové plány ideální doba. Protože oslavovat to „jen“ limitovaným Continentalem GT Number 9 Edition prostě není dostatečně dechberoucí. Chápeme, že se právě letos chce Bentley nesmazatelně zapsat do historie.

A má k tomu prakticky všechny předpoklady. Pro tuto jízdu si totiž najalo závodního jezdce Rhyse Millena, který je na Pikes Peak jako doma a který navíc pro Bentley před rokem vybojoval rekord v kategorii SUV. To, když s Bentley Bentayga zajel všech 156 zatáček za 12:35,6. Což je na takřka 20kilometrou a velmi náročnou trať, navíc za volantem SUV, prostě neskutečné. Jenomže Rhys bude muset s Continentalem GT hodně přidat! Pokud chce získat rekord mezi sériovými auty, bude muset překonat čas 10:26,6, který s Porsche 911 Turbo S zajel už v roce 2015 jezdec David Donner. To už je velká výzva!

Výzva i proto, že Bentley nebude pro závod nikterak výrazně upraveno. Ano, dostane bezpečnostní rám do interiéru, závodní sedadlo se závodní bezpečnostní pásy a také systém hadiček s kyslíkem, končící přímo v helmě jezdce. To proto, že cíl závodu je ve výšce 4300 metrů nad mořem, tak aby pilot neomdlel. Jinak ale bude Continental GT stejný, jako jakýkoliv jiný, jaký si můžete odvézt ze showroomu značky i vy. Pod kapotou mu buší srdce v podobě šestilitru W12 se dvěma turbodmychadly, jehož výkon je 635 koní a točivý moment 770 Nm.

Rhys bude muset jet naplno a bez jediné chyby či zaváhání, ovšem předpoklady pro to rozhodně má. On sám má s tratí bohaté zkušenosti a Continental GT zase velmi dobré jízdní schopnosti. Když se to celé spojí a nevznikne žádný zádrhel, mohlo by se už za tři týdny, tedy 30. června, podařit stanovit nový rekord. My určitě budeme držet palce.

Reklama

Načítám