Hlavní obsah

Bentley představilo otevřený Continental GT Speed

Foto: Bentley

Bentley Continental GT Speed Convertible – otevřená balistická střela s dvanáctiválcem

Toto balisticky rychlé GT je s námi už pěknou řádku let – automobilka z britského Crewe jej představila vlastně už v roce 2001. Za tu dobu Continental urazil dlouhou cestu a my byli svědky nespočtu různých variant, kromě standardního GT to byly verze Speed či Supersports, přičemž každá z nich se dokonce objevila i v otevřené verzi, kterou v Bentley prozaicky nazývají prostě Convertible. Ono se to nezdá, ale léto už je za rohem…

Článek

Bentley Continental se asi nemusí líbit každému – je velké, žíznivé a možná i trochu okázalé. Jde však o neuvěřitelný dálniční křižník a na dlouhých trasách se mu jen máloco vyrovná, neboť jen málokteré auto člověku umožní cestovat tak rychle s takovou lehkostí a v takovém pohodlí jako Bentley Continental.

Foto: Bentley

Zapamatujte si tento pohled – Continental GT Speed pohání 6,0l dvanáctiválec, takže jej uvidíte zpravidla z tohoto nebo podobného úhlu

Pro „výlet“ řekněme z centra Prahy na francouzskou Riviéru jde o vynikajícího společníka – ovšem v Bentley ví, že si při cestě řidič bude chtít užít i nějaké ty sluneční paprsky. A přesně pro takové lidi je právě otevřená verze Convertible.

Minulost ukázala, že dost možná nejlepší verzí Continentalu by mohla být právě verze Speed – verze GT je sice vynikající, ale ti, kdo mají rádi trochu ostřejší jídla, vždy sáhli právě po verzi Speed. A v kombinaci s plátěnou skládací střechou by mohlo jít o dokonalou (a pekelně rychlou) silniční jachtu. Když je řeč o střeše – ta se teď umí složit za pouhých 19 vteřin.

Pravda, tento článek asi nikdo neotevřel se záměrem rozplývat se nad tím, za jak dlouho dokáže nové otevřené „Conti“ Speed složit střechu – proto přejdeme k číslům. Jelikož jde o verzi Speed, pohon tu zajišťuje brunátný 6,0l W12 se dvěma turbodmychadly, zde naladěný na výkon 650 koní a 900 newtonmetrů. Výkon jde pak na všechna čtyři kola přes osmistupňovou dvouspojkovou převodovku.

Foto: Bentley

Díky ohromnému dvakrát přeplňovanému dvanáctiválci ani s hmotností 2,3 tuny nejde o žádného lenocha

Kdo měl někdy tu čest s jakýmkoli dvanáctiválcem, jistě potvrdí, že jejich výkon a zátah prakticky v libovolných otáčkách je přímo opojný – jen škoda, že jsou tak žíznivé. Na druhou stranu u auta, které zrychlí z nuly na sto za 3,6 sekundy a dosahuje maximální rychlosti až 335 km/h se zkrátka spotřeba řešit nedá.

Continental pochopitelně není žádný střízlík – váží přes 2,3 tuny – a v Crewe jsou si toho velmi dobře vědomi. Proto má kromě pohonu všech kol taky řízení všech kol. Jeho princip už všichni známe, ale opakování je matka moudrosti – v nízkých rychlostech se zadní kola natáčejí mírně proti těm předním, a zlepšují tak obratnost. V těch vysokých (cca od 120 km/h výš) se naopak malinko natáčejí ve stejném směru s předními, a pomáhají tak podpořit stabilitu.

Pro jistotu však Bentley nabízí za příplatek i keramické brzdy, které se hned tak nezapotí, ačkoliv mají i své mouchy. K tomu tu je aktivní elektronicky řízený zadní diferenciál a vzduchové odpružení s adaptivními tlumiči, včetně systému potlačujícím náklony karoserie. Takže se na dovolené při projíždění italských serpentin nemusíte bát, že vás zesměšní třeba takové Seicento nebo nějaká jiná splašená krabice na kolech.

Verze Speed se od GT liší v několika drobných detailech, jako jsou třeba černé doplňky exteriéru (jako maska chladiče) a interiéru (potahy sedadel a dekory palubní desky). V neposlední řadě tu však jsou i zbrusu nová kovaná kola o průměru celých 22 palců, ty si lze vybrat v jednom ze tří laků – Dark Tint (matně černá), Black Gloss (leskle černá) nebo Bright Silver (leskle stříbrná).

V interiéru se pak střídají lány kůže s kupou Alcantary, kůže přitom má diamantové prošívání. V hlavových opěrkách je pak integrovaný ohřev zátylku pro večerní popojíždění bez střechy – systém dle automobilky lépe hřeje a je tišší. V Crewe se zatím nepochlubili cenou, rozhodně bude ale vyšší než u „běžné“ W12 Convertible, která začíná na nějakých 5,2 milionu korun. Dá se tedy očekávat, že základní cena bude v případě verze Speed začínat spíše šestkou…

Reklama

Související témata:
Načítám