Hlavní obsah

Auta i jiné očima umělců – staré harampádí i moderní stroje

Foto: Marian Chytka

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Auta patří dnes k běžným dopravním prostředkům. Jedni preferují moderní a bezpečné stroje, zatímco zarytí fanoušci starého harampádí si nepustí novoty do garáže. Jak vidí současné i historické automobily, ale třeba taky nadupaný legendární skútr, profesionální čeští fotografové?

Článek

Několik z nich jsme oslovili a opět pro vás nachystali umělecky laděnou galerii. Její spektakulární obsah někoho třeba „jen“ pohladí po duši, jiného překvapí, ale nelze vyloučit ani to, že se najdou tací, které bude tahle přehlídka krásy v rozmanitosti přímo šokovat.

Ikonická žehlička

Jak si představujete pohodovou vyjížďku s otevřeným nebem nad hlavou? Talentovaný fotograf Jakub Misík si zamiloval bílý Mercedes-Benz SL 500 s pětilitrovým osmiválcem. Ikona 90. let bez střechy dokáže i dnes poskytnout radost a potěšení z jízdy – přece jen atypický tvar žehličky uchvátil nejednoho muže a o ženách nemluvě.

Foto: Jakub Misík

Díky tvaru karoserie si auto vysloužilo přezdívku „Žehlička“

Starý vůz sice neposkytne pokročilou moderní výbavu jako současné automobily, ovšem nejde o žádný „holobyt“. Tento youngtimer nabídne žádané xenonové světlomety nebo stabilizační systém, což z něj dělá ještě použitelnější vozidlo pro každý pohodový den.

Foto: Jakub Misík

Stylový roadster je i po letech velkým fešákem

Originál z Japonska

Subaru Impreza WRX STi je jistě ikonickou čtyřkolkou a věčným rivalem modelu Mitsubishi Lancer Evolution. V čem je vůz na snímku vlastně zvláštní? Jde o verzi JDM, což znamená Japanese Domestic Market. Takto jsou označována auta a jejich deriváty, které byly prodávány výhradně na japonském trhu a nikde jinde.

Foto: Michal Jirák

Krásný youngtimer Subaru Impreza WRX STI GC8 JDM z roku 1999

Subaru na fotce disponuje pravostranným řízením a dalšími specifiky ryze japonského vozu, proto může hrdě nosit samolepku JDM. Civic páté generace s pravostranným řízením, byť byl vyrobený v zemi vycházejícího slunce, však opravdu ne. Michal Jirák vozy značky Subaru miluje, proto pro něj bylo focení srdeční záležitostí.

Nejsilnější Italka

Italské skútry značky Vespa jsou už od poválečných dob velice oblíbeným dopravním prostředkem především v jižní a západní Evropě. Hlavní předností těchto jednostopých vozidel je komfortní cestování a také styl. Na snímku zachyceném profesionálním fotografem Radoslavem Holanem najdete model GTS 300 Supertech HPE – nejsilnější Vespu vůbec. Fotka letošní novinky z pražské Náplavky měla dokonce takový úspěch, že ji k propagaci využil i samotný oficiální importér značky.

Foto: Radoslav Holan

Nejsilnější skútr české nabídky – Vespa GTS 300 Supertech HPE

Slavná poušť

Rozsáhlá poušť, nehostinné prostředí, létající helikoptéry i rozvášněné automobilové speciály – takový byl závod Baja Jordan zachycený úspěšným českým fotografem Marianem Chytkou. Pískem zalitá poušť Wadi Rum se proslavila především ve filmech Hvězdné války, Marťan nebo Aladin. Nepřipomíná vám pohled do krajiny tak trochu planetu Mars? Právě díky tomu jde o vyhledávanou lokalitu jak pro umělce či filmaře, tak pro závodníky. Vidíte to miniaturní autíčko dole? Ve skutečnosti jde o pořádný kus techniky, ale ve srovnání s mocnou přírodou vypadá jako „angličák“.

Foto: Marian Chytka

Oproti přírodě jsou stroje malé

Požírač písku

Víte, co je hlavním poznávacím znamením pouště? Ano, jde o písek, respektive tisíce tun písku. Sypká hmota dává závodním autům poměrně zabrat, protože se malá zrnka dostanou úplně všude a velmi ráda víří všemi směry. Důkazem toho je Mini Countryman zachycený známým fotografem Marianem Chytkou. Marian díky svému talentu, citu pro kompozici a vymakané technice dokázal ulovit poušť drásající Mini, které na fotce vypadá, jako by s bestiální dravostí polykalo hordy poletujícího písku.

Foto: Marian Chytka

Mini Countryman rozráží tisíce pískových zrnek

Legendární trio

Tři generace tolik diskutovaných modelů Toyota Supra zachytil úspěšný český fotograf Jakub Misík při testování na polygonu S-Drive v Hradci Králové. Fotka ukazuje uniformně vysázené modely třetí (bílá vlevo), čtvrté (hned dva exempláře uprostřed) a páté generace (červená vpravo) a dává poznat jejich skokový vývoj. První dvě generace byly technicky příbuzné s Toytou Celicou, další už však byly svébytné modely se silným sportovním charakterem: třetí generace se honosí statusem cestovního Gran Turisma, čtvrtá generace je slavná pro modifikovatelný 330koňový motor 2JZ a učinkování ve filmu Rychle a zběsile, zatímco pátá generace nabídne ryzí sportovní zážitek se základy od BMW.

Foto: Jakub Misík

Tohle jsou tři nejzásadnější generace modelu Toyota Supra: třetí (bílá vlevo), čtvrté (hned dva exempláře uprostřed) a páté generace (červená vpravo)

Jen pro vyvolené

Rolls-Royce Phantom je extrémně opulentní a drahé auto, které si mohou dovolit jen velmi bohatí lidé. Pokud však disponujete dvěma desítkami milionů korun, budete si moci užívat práce vidlicového dvanáctiválce se dvěma turbodmychadly a neskutečného luxusu. Bílý klavír na snímku od Jakuba Misíka by se dal také označit za Rolls-Royce mezi klavíry, protože je hodně drahý, vyrobený ručně a jeho boky zdobí kůže z rejnoka. Kolik může takový hudební nástroj stát? Že by 200 tisíc? Nebo snad 500 tisíc, či dokonce milion korun? Omyl! Nejvzácnější kousek společnosti Petrof vychází na neuvěřitelných 6 milionů korun.

Foto: Jakub Misík

Buržoazie na druhou – drahý klavír s kůží z rejnoka a extrémně drahý Rolls-Royce Phantom

Elegán z večírku

Sháníte nejlepší možný odvoz z povedeného večírku? Není nic lepšího, než si nechat přistavit auto i s řidičem přímo před bar. BMW X5 v elegantní vínové metalíze symbolizuje krásu a možnosti individualizace, díky které si můžete bavoráka přizpůsobit k obrazu svému. Majestátnost masivních ledvinek podtrhuje dynamickou eleganci a koresponduje se stylovým barem Petrof v pozadí.

Foto: Jakub Misík

Elegantní bar, elegantní auto a elegantní mejdan

Nejlevnější Ferrari

Jistě si říkáte, co tu dělá pianino? Příběh tohoto rudého hudebního nástroje je až neuvěřitelný. Podle pracovníků společnosti Petrof, která má tento kousek na svědomí, šlo o zakázkovou výrobu na zvláštní přání manželky jednoho člověka, který si koupil auto se skotačícím koníkem na kapotě.

Foto: Jakub Misík

Jedno z nejlevnějších Ferrari na světě

Jeho žena také zatoužila po vlastním Ferrari, nicméně na další drahé auto už její manžel neměl dost hotovosti, a tak jí nechal zhotovit pianino barvy červené Ferrari. Zvučné dřevo s klávesy vyjde asi na čtvrt milionu korun, což z něj činí jedno z nejlevnějších nových Ferrari současnosti.

Reklama

Načítám