Hlavní obsah

Audi Q5: Pan nenápadný

Foto: Archiv Garáž.cz

Audi představilo novou Q5. I když slovo nová bych měl používat s rozmyslem, protože vypadá vlastně stejně, jako celý zbytek produktového profolia značky. Dokonce i automobilka používá slovo omlazená. Tak pojďme hledat rozdíly.

Článek

V Paříži Audi vystavuje novou Q5, která vašim očím asi moc nová připadat nebude. Audi totiž v současnosti objevilo dost podařený a funkční design a v krátké době ho obtisklo na všechny modely, které vyrábí.

Každopádně na zákazníky tahle strategie funguje, takže prodejní úspěchy novinka určitě mít bude. Mě zase těší snížení hmotnost o 90 kilogramů oproti předchůdci a snížení aerodynamického odporu na hodnotu 0,30. Nové Audi Q5 je také o trochu větší, než starší model, což se projevilo ve zvětšení zavazadlového prostoru o 10 litrů (na současných 610 litrů).

Stejně jako jiné modely i Q5 může místo klasických analogových budíků dostat 12,3 palce velký multifunkční displej a head-up displej. Mezi benzínovými motory bude asi zákazníky nejvíc zajímat dvoulitr TFSI s výkonem 252 koní, jinak ale očekávám spíše prodeje dvoulitrů TDI o výkonech 150, 163 a 190 koní. Případně je tu vznětový vrchol - třílitrový šestiválec o výkonu 286 koní a s točivým momentem 620 N.m, který bude k dispozici s osmistupňovou převodovkou tiptronic. Všichni víme, jak dobře tenhle třílitr tiká v ostatních modelech značky, za nás je to jasná volba, pokud nemusíte příliš dlouho lovit v peněžence. Všechny verze kromě základního TDI budou vybaveny systémem pohonu všech kol Quattro a za příplatek si můžete pořídit i adaptivní vzduchový podvozek s možností volby až pěti jízdních režimů.

Výroba bude probíhat v mexickém San José Chiappa a základní cena pro německý trh byla stanovena na 45 100 EUR (cca 1 218 000 korun).

Reklama

Načítám