Hlavní obsah

Audi modernizovalo Q5, šestiválec zůstává v nabídce

Foto: Audi

Výraznější vzhled, mild-hybridní motory, nový infotainment nebo digitální technologie OLED u zadních svítilen – to vše a ještě mnohem víc nabízí omlazená Audi Q5. Těšit se na ni můžeme už na podzim a nakonec nepřijde ani o svůj třílitrový šestiválec.

Článek

Druhá generace Audi Q5 je na trhu teprve od roku 2018 a co se prodejů týče, daří se jí skvěle, takže žádné zásadnější změny nepotřebovala. Přepracování bylo tedy spíše decentní, aby Q5 byla designově blíž současnému korporátnímu vzhledu Audi. Maska chladiče Singleframe se opticky rozšířila, větší jsou i otvory pro přívod vzduchu. Audi dále upozorňuje na jiné kryty bočních prahů a nové barvy laku karoserie – je jich celkem tucet, přičemž dvě (zelená a modrá) jsou nové.

Foto: Audi

Audi Q5 druhé generace je pořád nové auto, takže se moc měnit nemuselo

Audi si taky vyhrálo se světelnou technikou. Světlomety jsou vždy diodové, za příplatek se skvělou technologií Matrix LED. Světovou premiéru pak slaví zadní světla s technikou OLED (organické elektroluminiscenční diody), které dovedou nejrůznější finesy – například se výstražně rozsvítí, pokud nějaké auto zezadu najede k Q5 na vzdálenost menší než dvou metrů. Zadní svítilny samozřejmě mají animaci (což mají i přední světlomety), a dokonce nabídnou tři různé druhy designu.

Omlazené Audi Q5 se nepatrně protáhlo, oněch 19 milimetrů je ale důsledkem zvětšení nárazníků. Prostor v automobilu bude stejný jako dosud. Na délku tak modernizovaný model měří 4,68 metru, jinak jsou ale všechny parametry stejné jako dosud: je široký 1,89 metru a vysoký 1,66 metru, to vše při rozvoru 2,82 metru. Zavazadelník nabízí prostor o objemu 550 až 1 550 litrů; velice praktická jsou posuvná zadní sedadla s nastavitelným sklonem opěradel.

Největší změnou v kabině je nový infotainment: všechny verze nyní mají dotykový displej velký 10 palců. Audi nasadilo nový systém třetí generace (MIB3), který má údajně desetinásobně vyšší výpočetní výkon než předchůdce. Samozřejmostí je připojení k internetu, využívání fotorealistických map Google Earth a tak podobně. Nechybí ani digitální asistentka Amazon Alexa a služby Car-to-X, které jsou však zatím v plenkách. Jejich možnosti jsou ale obrovské a už nyní vám v Q5 pomohou najít volné parkovací místo v přecpaných centrech metropolí nebo dovedou komunikovat s chytrými semafory (těch ale zatím mnoho není).

Foto: Audi

Kabina je vždy nejsilnější stránkou vozů Audi, pro modernizovanou Q5 to platí také

Nové motorizace zahrnují provedení Q5 40 TDI. Navzdory jejímu označení se o pohon stará jenom dvoulitrový čtyřválec o výkonu 204 koní a 400 Nm. Zajímavostí je o 20 kg lehčí blok válců z hliníku. Důležité je ale zmínit, že tato motorizace je vybavená mild-hybridní technikou. Systém MHEV využívá lithium-iontové akumulátory pro ukládání energie vzniklé při zpomalování, kterou následně využívá například pro pohánění palubních systémů při dojíždění ke křižovatce a následnému stání na semaforech s vypnutým motorem. Vždy je spojena se sedmistupňovou převodovkou S tronic a systémem quattro ultra.

Dobrou zprávou je, že Q5 nepřišla o třílitrový naftový šestiválec (ve verzi před faceliftem s parametry 285 koní a 620 Nm). Tato motorizace, stejně jako další dva čtyřválcové turbodiesely a dva čtyřválce TFSI, ale zamíří do prodeje později. Jejich parametry prozatím ingolstadtská automobilka neprozradila.

Omlazené Audi Q5, které se vyrábí v Mexiku, dorazí na český trh letos na podzim. Současné provedení přijde v Česku nejméně na 1,2 milionu korun, cena novinky by se neměla příliš změnit. Pokud jste se ale zamilovali do OLED zadních světel, připravte se, že si za tuto světovou novinku tučně připlatíte...

Reklama

Načítám