Hlavní obsah

Audi A3 dostalo plug-in hybrid, stejný jako nová Octavia

Foto: Audi

Nedlouho po představení Audi A3 s pohonem na CNG přichází další provedení, které dokáže šetřit životní prostředí i vaši peněženku. Tentokrát jde o plug-in hybrid, který má stejnou techniku jako koncernoví sourozenci Škoda Octavia nebo Volkswagen Golf.

Článek

Použitá technika není žádným překvapením – čtyřválcové TFSI o výkonu 110 kW (150 koní) a 250 Nm mezi 1 550 až 3 500 otáčkami. K tomu si připočtěte synchronní elektromotor o výkonu 80 KW a 330 newtonmetrů. Stejně jako u koncernových sourozenců je jednotka spojena se šestistupňovou převodovkou DSG (v případě Audi s marketingovým označením S tronic).

Celkový výkon má hodnotu 150 kW neboli hezky postaru 204 koní. Točivý moment vrcholí na hodnotě 350 newtonmetrů. Znamená to zrychlení z klidu na 100 km/h za 7,6 sekundy a nejvyšší rychlost 227 km/h. Octavia iV je dokonce ještě rychlejší, „stovku“ zvládne za 7,3 sekundy, mírně ovšem ztrácí v maximální rychlosti o zanedbatelné 2 km/h.

Síla motoru se přenáší výhradně na přední kola. V rámci cyklu NEDC udává automobilka spotřebu 1,4–1,5 litru na sto ujetých kilometrů, ale v případě hybridních automobilů jde o nepřesnou (a značně nadnesenou) hodnotu. Čistě na elektřinu lze podle informací Audi ujet 78 kilometrů dle normy NEDC, respektive 67 kilometrů, pokud se bavíme o přísnější WLTP. Při startu je preferován elektromotor, který dovede nastartovat až do teploty mínus 28 stupňů Celsia.

Při jízdě čistě na elektřinu lze jet maximálně 140 km/h a stejně jako v Octavii či v Golfu si pohon přepínáte prostřednictvím ovladače, takže buď jedete čistě na elektřinu, nebo v kombinovaném režimu. Pokud máte baterie vybité, respektive jejich kapacita není s to pomáhat druhému motoru, je ve hře výhradně spalovací motor.

Lithium-iontové baterie mají kapacitu 13 kWh a jsou uložené pod zadními sedačkami, kvůli čemuž se o 100 litrů zmenšil zavazadelník. Nyní v základním uspořádání nabídne 280 litrů.

Audi A3 Sportback TFSI e do prodeje zamíří letos na podzim. V sousedním Německu bude stát v přepočtu milion korun, na tamním trhu ale auto bude ve finále levnější o 180 000 korun, tolik peněz totiž získá nový majitel zpátky v rámci příspěvku na „ekologické“ modely.

Později by měla dorazit i sportovní verze, něco podobného jako v případě Škody Octavie RS iV. Oficiálně to ovšem automobilka dosud nepotvrdila.

Reklama

Načítám