Hlavní obsah

Aston Martin Vantage: Fanoušci Jamese Bonda se dočkali

Foto: Archiv Garáž.cz

Baby Aston nebude sedět v koutě. Vyfasoval totiž stejný motor jako větší DB11, ale k němu ještě brutální kukuč a přítlak, což z něj dělá i vzdáleného příbuzného nekompromisního Vulcanu. Přiláká touhle bombou automobilka nové zákazníky?

Článek

Přiznejme si, že Astonu většina fanoušků trochu křivdí. Vidí ho jako takovou tu britskou klasiku, která si musí půjčovat motory od AMG a udržuje si svou pověst hlavně díky účinkování v bondovkách. Jenže pak má ještě tu drzost, aby do bondovky Spectre nasadila model DB10, a pak ho vůbec neprodávala. Věděli jste ale, že Aston před pár dny vyfouknul titul všem ostatním v prestižní kategorii GTE Am? Nebo že právě nový Vantage vypadá jako by tomu bondovskému z oka vypadnul? Už je to tak, Aston Martin chce přilákat nové duše a sází všechno na tenhle cenově dostupný model. Vantage je přilepený k zemi jak Vulcan, má extrémně výrazný předek, který bude polykat vzduch "z plna hrdla", ale také aktivní aerodynamiku, což znamená, že jako první silniční Aston generuje solidní přítlak.

Foto: Archiv Garáž.cz

Už na první pohled vypadá atletičtěji než DB11 a není to jenom smrsknutými rozměry, linie jsou skutečně dravější a možná i sebevědomější. Předchozí Vantage má titul, jeho nástupce si na něj určitě taky bude brousit zuby, ostatně automobilka rovnou novinku představila i v závodním provedení a válečných barvách. Vypadá moc hezky.

Foto: Archiv Garáž.cz

Vantage má pod kapotou přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec od AMG, který se objevil už v DB11, takže hodnoty 510 koní a 685 N.m jsou víceméně opáčkem. Auto má ideální rozložení 50:50, přičemž je v něm vše uloženo tak, aby se těžiště co nejvíc přiblížilo vozovce. Mercedes zajistil i elektronický diferenciál e-Diff a Aston se hodně, hodně snažil, aby hmotnost udržel na uzdě. Vantage má půl druhé tuny a zrychluje o dvě setinky rychleji než Mercedes-AMG GT S se stejným motorem (3,8 s vs. 3,6 s).

Foto: Archiv Garáž.cz

Bude to stačit na konkurenci? Porsche 911 Turbo je přeci jenom rychlejší, ale také dražší. Aston začíná na 149 tisících dolarech a várka na příští rok už je téměř vyprodaná. Aston by se tak mohl letos dostat do černých čísel, poprvé od roku 2010! Jeho plány kromě dostupného Vantage zahrnují i případné SUV, ale i se současnou nabídkou se podařilo automobilce navýšit počet vyrobených a prodaných vozů v letošním roce o 65 procent. 

Reklama

Načítám