Hlavní obsah

Aston Martin představuje otevřenou verzi Vantage Roadster

Foto: Aston Martin

Podle kalendáře je teprve únor, ale věřte nám, že letní plavková sezona je tu dřív, než si myslíte. A pak se ukáže, jak se kdo činil, kdo přes zimu cvičil a ladil formu a kdo se jen válel a cpal. Pokud jde o Aston Martin, ten je připravený ukázat dokonalé linie a napumpované svaly – přivítejte nový Vantage Roadster!

Článek

Vzpomínáte si na minulý Vantage? To bylo tak nádherné auto! Britská elegance, dlouhý čumák a nádherně ladná záď, prostě k zbláznění. A když mu sundali střechu a udělali z něj roadster, byl snad ještě krásnější, což nebývá úplně zvykem. Navíc jste si mohli s větrem ve vlasech užívat to nádherné burácení jeho charismatického V8!

Foto: Aston Martin

Už minulý Vantage Roadster byl nádherný, ten nový ho ale trumfne

Teď je tu nová generace, která je ještě víc sexy – tvary nového Vantage mají ten správný poměr agresivity a elegance, která britskému sportovnímu kupé sluší. Ani ztráta pevné střechy mu na kráse nijak neubrala, vlastně spíš naopak. Úplně cítíme, jak omamné bude jet s ním za slunečného letního dne po točité okresce, řadit jen tak pro radost, aby motor vrčel, ječel a kašlal do výfuku, a užívat si to úžasné zrychlení. O původním Vantage jsme psali zde.

Foto: Aston Martin

Jen naskočit a jet! Ale vhodně se oblékněte, protože na vás všichni budou zírat

Nový Vantage je totiž nejen krásnější než ten minulý, on je i rychlejší. Jeho 4,0 V8 (původem od AMG, ale naladěný v Británii) je totiž dopovaný hned dvěma turbodmychadly, takže přes osmistupňový automat ZF roztáčí zadní kola silou 510 koní a 685 Nm. Díky tomu vystřelí na stovku za pouhých 3,7 sekundy (o dvě desetiny vteřiny s pomaleji než kupé) a uhání až 306 km/h.

Jestli vám to přijde rychlé, tak se podržte – ještě rychlejší je skládání jeho látkové střechy. Elektromotory ji zvládnou stáhnout za pouhých 6,7 sekundy a znovu ji natáhnou za 6,8 sekundy (pro srovnání superrychlých McLaren 720S Spider na to potřebuje zdlouhavých 11 sekund), a to i při jízdě až do rychlosti 50 km/h. Cenou za nebe nad hlavou a vítr ve vlasech je o 60 kg vyšší hmotnost, ale s tím si upravený podvozek a hlavně ten monstrózně silný motor snadno poradí.

Součástí nového vozu je ovšem taky vyšší cenovka – konkrétně o nějakých 350 tisíc. Ale ani to není u auta za celkových 3,5 milionu nijak zásadní částka. S ohledem na to, jak to Vantage Rodaster sluší a jak to vám bude slušet v něm, je to snadno ospravedlnitelná částka. Když navíc pak z takového auta vystoupíte, holky už nebude zajímat, jestli jste stihli nahonit břišáky, nebo máte trochu panděro. A to je k nezaplacení!

Reklama

Načítám