Hlavní obsah

Aston Martin a Zagato slaví oživenou DB4 a novým DBS

Foto: Aston Martin

Slavná italská karosárna Zagato letos slaví 100. výročí založení a spolu s britskou sportovní automobilkou Aston Martin, se kterou posledních 60 let spolupracuje, upekli nádherný dvoudílný dort na kolech. Kdo v peněžence najde 180 milionů, aby na něm mohl sfouknout svíčky?

Článek

Když se hledá nejkrásnější auto historie, obvykle se skloňují jména jako Jaguar E-Type, Ferrari 250 GTO, Lamborghini Miura nebo Alfa Romeo 8C. Na Aston Martin DB4 GT od Zagata, se většinou zapomíná, což je obrovská škoda. Má totiž taky úžasně sexy tvary – oblé linky, svalnatý postoj, lehce agresivní výraz a správné proporce. Prostě mistrovské dílo Ercoleho Spady, který v roce 1960 nastoupil u Zagata jako naprostý designérský nováček a jako první kousek namaloval tohle…

Foto: Aston Martin

Jako prvotina to není vůbec špatné, co říkáte?

Originálu vzniklo pouhých 25 kusů, což znamená nedozírnou sběratelskou hodnotu – loni se jeden kousek prodal za částku převyšující 10 milionů liber, tedy v přepočtu přes 300 milionů korun! Aston Martin se proto rozhodl postavit jako součást společných oslav se Zagatem sérii dalších 19 kusů přesně podle původních nákresů a přímo v továrně Newport Pagnell, kde byly vyrobeny i originály. Má to ale jeden háček…

Foto: Aston Martin

Nová DB4 GT Continuation by měla být od originálu k nerozeznání

Nově vyrobené DB4 GT Zagato Continuation nebudou legálně použitelné pro silniční použití. Jde totiž fakticky o zcela nová auta, takže by musela podléhat současným normám. Což auto takhle staré konstrukce prostě nezvládne. Pokud si vzpomínáte, Jaguar obdobně nedávno oživil E-Type Lightweight (2014), XKSS (2017) a D-Type (2018), na nařízení ale vyzrál tak, že využil již dříve existujících čísel šasi aut, která však tehdy nakonec nevyrobil (lehkých závodních E-Typů vzniklo jen 12 místo plánovaných 18, u XKSS zaúřadoval oheň v továrně, který zničil devět rozpracovaných aut, D-Typů vyrobili jen 75 místo plánovaných 100 kusů).

Nevěšte ale hlavu, protože k nové DB4 dostanete jako bonus auto, se kterým budete moci vyjet na silnici – DBS GT Zagato, tedy nejnovější sériový DBS Superleggera upravený designéry Zagato. Zatím není jasné, jestli s úpravou designu dojde i na zvýšení výkonu, ale standardních 725 koní na zadních kolech by mělo stačit i těm nejsvižnějším gentlemanům – stovka za 3,4 sekundy a maximálka 339 km/h jsou výkony, které dokážou vyrazit dech. Doslova.

Obě auta se dají pořídit jedině v páru – vznikne tedy 19 exemplářů od každého z obou vozů (první DB4 GT Zagato Continuation vyjede z továrny ke konci letošního roku, DBS GT Zagato až o rok později) s celkovou cenovkou 6 milionů liber (bez daně), tedy přes 180 milionů korun. To je samozřejmě strašný ranec peněz, ale pořád je to skoro o pár desítek milionů méně, než dáte za originální DB4 Zagato. Horst Fuchs schvaluje!

Reklama

Načítám