Hlavní obsah

Alfa Romeo Tonale – prémiový crossover se sportovní duší

Foto: Alfa Romeo

Italská kráska vstupuje do vysoce konkurenčního segmentu, ale má ty nejlepší předpoklady uspět

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Prémiový kompaktní crossover Tonale je další velmi očekávaný kousek z vlny nových produktů Alfy Romeo, které mají slavnou italskou značku vrátit na výsluní. Mladší a menší bratr Stelvia se má stát bestsellerem značky a má pro to všechny předpoklady – atraktivní design, moderní interiér, sofistikovanou techniku a správný italský šarm.

Článek

Dnešní zákazníci prostě milují SUV a automobilky to moc dobře vědí, takže každý nový zvýšený crossover je v podstatě obchodní sázkou na jistotu. Přesně v to doufá Alfa Romeo se svou novinkou pojmenovanou Tonale podle alpského pasu (stejně jako větší Stelvio). Problém je, že Alfa přichází do segmentu našlapaného konkurencí od Audi (Q3), BMW (X2), Mercedesu (GLA), Jaguaru (E-Pace), Range Roveru (Evoque), Volva (XC40) nebo Lexusu (UX). Startovací pozici tedy nemá nejlehčí, jenže Alfa Romeo se nebojí.

„Tohle není jen ‚další crossover‘,“ upozorňuje Tim Kuniskis, současný šéf italské automobilky, „tohle je crossover, jaký může postavit jedině Alfa.“ Kromě typicky italského líbivého, sportovně střiženého designu (všimněte si v galerii, jak chytře se návrháři inspirovali v historii Alfy) měl na mysli hlavně sportovního ducha a intenzivní jízdní zážitek. „Všechno se točí kolem řidiče,“ doplňuje Kuniskis, „Tonale mu nabídne úžasný cit v řízení a nejlepší jízdní dynamiku v segmentu.“

Dynamiku bude mít na starosti zcela nový plug-in hybridní pohon s vpředu umístěným turbo-benzinovým motorem pohánějícím přední kola a elektromotorem na zadní nápravě (z toho taky plyne, že Tonale nestojí na zkrácené platformě Giulie/Stelvia, ale na jiné předokolkové platformě Fiatu). Alfa zatím neuveřejnila žádné specifikace, ale nově představený Jeep Renegade PHEV má 240 koní a Tonale by tak mělo nabídnout totéž, nebo ještě víc.

Jinak by ale Tonale mělo být typickým zástupcem svého segmentu s útulným interiérem plným kvalitních materiálů a propracovaných detailů a samozřejmě také moderních technologií (12palcový přístrojový panel a 10palcový infotainment).

O moc víc vám v tuto chvíli ale říct nemůžeme – představená verze Tonale ještě není finálním autem, ačkoliv viditelně se už budou měnit pouze detaily. Termín uvedení do výroby zatím také není jasný, automobilka však bude jistě tlačit, aby se u dealerů objevilo co nejdříve, a zachytilo tak současnou nákupní horečku. Držíme Alfě Romeo palce, protože tohle krásné auto by bylo moc příjemné vídat v ulicích…

Reklama

Související témata:
Načítám