Hlavní obsah

10 věcí, které by podle nás měla mít úplně všechna auta

Foto: Shutterstock

Ilustrační obrázek

Jednou za život se to stane snad každému řidiči. Auto, s nímž jezdíte má nějaký prvek, který si zcela podvědomě zamilujete, ač se třeba jedná o naprostou drobnost. Když potom přesednete do jiného vozu, váš „oblíbenec“ tu najednou není a vy shledáte svoje nové, či půjčené auto jako zcela nesnesitelné. Vymysleli jsme si žebříček deseti věcí, jež by mělo mít každé auto už v základu.

Článek

1. Držáky na pití

Foto: Audi

Držáky na pití jako základ klidného cestování

Může se to zdát jako naprostá pitomost, ovšem už jste se někdy ocitli v situaci, kdy si kafe koupené na benzínce prostě nebylo kam dát? Nebo v situaci, kdy tak dlouho hledáte místo pro svou půllitrovou lahev s vodou, až prostě zastavíte a odnesete jí do kufru? Absence držáku na pití umí proměnit jízdu autem v peklo!

2. Automatické rozsvěcení se zapnutím stěračů

Foto: Jakub Deml

Světla by se při dešti měla rozsvítit automaticky

Tohle není ani tak otázka komfortu jako bezpečnosti. Většina dnešních aut už je vybavená denním svícením, za normálních okolností vpředu, ale nikoliv vzadu. Dokud je hezky a světlo, naprosto takové svícení dostačuje, jenže sotva začne pršet, už by to zadní reflektory chtělo. Bohužel jen málokdo si na ně vzpomene a ručně je zapne. Přitom by úplně stačilo, kdyby se hlavní světla zapínala se stěrači.

3. Pořádná couvací světla

Foto: Jakub Deml

Když couvací světla neosvětlují prostor za vámi, jsou trochu k ničemu

Všechna auta musí při couvání svítit bíle – to dá rozum. Jenže u spousty aut nabýváme dojmu, že se couvací světla na zádi nachází jen z legislativních důvodů. Zkusili jste někdy potmě couvat s autem, co vzadu téměř nesvítí? Jedná se o docela nepříjemnou „jízdu do neznáma“. Couvačky mají svítit pořádně, aby opravdu osvětlovaly prostor za autem.

4. Parkovací kamera

Foto: Shutterstock

Parkovací kamera vidí i to, co vy přehlédnete

V Kanadě a USA už je couvací kamera v nových autech zákonem povinná a popravdě se nejedná o špatný krok, jakkoliv si myslíme, že by mělo být vládních nařízení co nejméně. Kdo jednou couvací kameru okusil, ten už nechce jinak. Jedná se o drobnost, která už ale zabránila hromadě zbytečných parkovacích nehod.

5. Kolečko na ovládání hlasitosti

Foto: Dominik Valášek

Kolečko na ovládání hlasitosti se proměnilo na dotyková tlačítka

Čím dál víc ovládacích prvků se přesouvá z klasických tlačítek a točítek do sofistikovaných dotykových displejů. A jsou prostě věci, které tam nemají co dělat – jmenovitě třeba ovládání hlasitosti. Naprosto základní nastavení, s nímž pracujete každou chvíli, má být dostupné snadno, rychle a pouze po pohmatu. Rozhodně ne pomocí dotykového tlačítka bez hmatové odezvy.

6. Madlo pro spolujezdce

Foto: Dominik Valášek

Na opření poslouží, na držení ne

Možná jezdíte rádi trochu dynamicky, možná si to klidně odpustíte, ovšem při jízdě občas nastanou situace, kdy vytvoříte v autě byť i drobné boční přetížení. Když řídíte, držíte se samozřejmě volantu, jenže co chudák spolujezdec? Budete se až divit, kolik aut absolutně postrádá madlo nad dveřmi spolujezdce, případně použitelné madlo ve dveřích.

7. Výškově a podélně nastavitelný volant

Foto: Dominik Valášek

Bez nastavení volantu si správně většinou nesednete

K pořádnému doladění pozice za volantem zpravidla nestačí jen nastavení sedadla, ale hýbat se musí i samotný volant. Když se ovšem nehýbe, případně se hýbe jen nahoru a dolů, je to dost utrpení. Utrpení zpravidla ústící v „záchodovou“ řidičskou pozici.

8. Kufr otevíratelný zvenku

Foto: Dominik Valášek

Tady se tlačítko nachází. Občas ale máte smůlu

Tuhle drobnost má naštěstí drtivá většina aut, ale když už se najde nějaké, co jí nemá, pravděpodobně vyletíte z kůže. Řeč je o kufru, který prostě nelze otevřít tlačítkem zvenku, ale musíte vytahovat klíč, nebo tahat za páčku kolem sedadla řidiče. Což je úžasné zjištění ve chvíli, kdy máte plné ruce a klíč hozený kdesi v bundě, kabelce nebo tašce.

9. Rezerva

Foto: Audi

S rezervou se při defektu neztratíte

Takzvaná „sada na opravu pneumatik“ je krásný nápad vyznačující se tím, že ve většině případů nefunguje. Už spousta řidičů strávila desítky minut u krajnice opravou gumy, aby nakonec stejně zavolali odtahovku. Kdežto taková rezerva – ideálně plnohodnotná - je definitivní řešení, s nímž vás nic nepřekvapí.

10. Asistent rozjezdu do kopce

Foto: Shutterstock

Asistent rozjezdu do kopce umí zabránit dramatům ve stoupání

Je nám naprosto jasné, že spousta řidičů asistent rozjezdu do kopce nepotřebuje, ovšem o to radši by byli, kdyby touto funkcí disponovali řidiči okolo. I naprosto rutinní výjezd z podzemních garáží se totiž snadno promění v drama, kdy sledujete couvající auto před sebou a doufáte, že nedocouvá až k vám.

Tento seznam jsme v rámci redakce skládali dlouho a stihli se u něj slušně pohádat. Samozřejmě, že každý má své priority, takže jaké jsou ty vaše? Napište nám do komentářů, bez čeho se v autě prostě neobejdete.

Reklama

Související témata:
Načítám