Hlavní obsah

10 nejprodávanějších nových aut v Evropě za rok 2019

Foto: Volkswagen

Volkswagen Golf potvrdil titul nejprodávanějšího auta

Titul krále mezi nejprodávanějšími auty Evropy si znovu obhájil neprůstřelný Volkswagen Golf, přestože zákazníci už netrpělivě vyhlíželi jeho novou generaci představenou na konci roku, namísto toho, aby si kupovali současnou sedmou generaci. Na dalších místech se však děly dost zajímavé věci, které vynesly vysoko tuzemskou Škodu Octavii a hned dva modely Dacie!

Článek

Volkswagen Golf je univerzální odpovědí na mnoho různých otázek, které si zákazníci pokládají před nákupem nového auta. Po zásluze se tak minulý rok znovu stal nejprodávanějším autem v celé Evropě, což zahrnuje 44 států od Portugalska až po Rusko. Celkové číslo mu trochu snížilo očekávání představení osmé generace, která posune laťku zase o kus dál, a snad tak dosáhne znovu růstu.

Že recept Golfu funguje v jakékoli velikosti, potvrzuje druhá příčka, kterou obsadilo menší Polo. To je však dnes již velké jako Golf páté generace. V jeho těsném závěsu se umístil Renault Clio, který si taky výrazně pohoršil, ale letos jeho čísla určitě vylepší nedávno představená nová generace, která se vážně povedla. Na čtvrtém místě je pak první SUV – VW Tiguan, což je v podstatě Golf na chůdách. SUV tvoří v Evropě dvě z pěti prodaných aut a předpokládá se, že s každým dalším rokem bude toto číslo ještě o trochu růst.

Na vynikající páté místo si z loňské sedmé příčky polepšila Škoda Octavia, a to ve své výběhové třetí generaci. Na přelomu roku však již dorazila na trh generace čtvrtá, která je zase o něco prostornější, vybavenější, úspornější… zkrátka atraktivnější, takže ji možná příští rok uvidíme ještě o trochu výš.

Foto: Garáž.cz

První čtyři místa se nezměnila, ale pod nimi se děly věci!

Šestá příčka patří dalšímu SUV, oblíbenému crossoveru Qashqai, který je pro Nissan velkým prodejním hitem. Příchod nové čtvrté generace pomohl Fordu Focus vyšvihnout se z loňského desátého místa na letošní sedmé. Opačný postup však čekal na menší Fiestu, která se propadla z šestého místa na deváté.

Velmi spokojená pak může být Dacia, která má nyní v nejlepší desítce hned dva modely – z jedenáctky na osmičku se vyhoupl hatchback Sandero, na desáté místo se z loňské šestnáctky vmáčkl Duster. Rostoucí obliba Dacií i na západních trzích potvrzuje propracovanou strategii rumunské automobilky.

Tolik tedy loňské výsledky, které nám přinesly hned několik překvapení. Letos to však bude ještě zajímavější s ohledem na to, jak do celkových čísel promluví nové emisní normy a nástup elektrifikace. My jsme zvědaví, automobilky se třesou strachy…

Reklama

Načítám