Hlavní obsah

Zákazníci se Géčka nevzdají. Prodalo se 20 tisíc kusů!

Foto: Archiv Garáž.cz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Hranatá ikona letos slaví sedmatřicet let a brzy ji nahradí modernizovaná verze na nové platformě. Plechový stařík s trojcípou hvězdou je ale podle prodejních čísel ve výjimečné kondici.

Článek

Není zas tak těžké zjistit, co za výjimečnými čísly odbytu stojí. A nemluvíme teď o zazobancích, co si kupují brutálním AMGčkové verze G63 a G65, případně rovnou nakupují u Brabusu a vnímají géčko víc jako magnet na instagramové fifleny než jako schopné auto. Tím totiž géčko v základu pořád ještě je. Zůstává kompaktním offroadem v moři vyměklých městských SUV, jejichž rozměry dělají z géčka vyloženě prcka. Ano, nevejde se do něj sedm lidí, nemá splývavou záď a tornádo linii na boku. Ale v drsných podmínkách a mimo silnici vás vyseká skoro ze všeho, když si ho dokážete správně nakonfigurovat. Ne nadarmo byl nejpočetněji zastoupeným autem na nedávné výpravě Mercedesu přes hory a doly Velké Británie, kdy se mimo zpevněné vozovky vydaly dva tucty aut a géčko tu bylo hlavně proto, aby případně vytáhlo GLkové "autobusy" z bryndy.

Foto: Archiv Garáž.cz

Géčko tedy i po bezmála čtyřech dekádách zůstává etalonem a mnozí se obávají, že s novou verzí tahle image dostane trhliny. Nová platforma by sice papírově měla být schopnější, ale paranoia o tom, že "staré věci se stavěly poctivěji" se vznáší nad automobilovým průmyslem jako takovým, takže bychom vyšší zájem o Géčko přičetli i snaze zákazníků koupit si starou, osvědčenou verzi, dokud je ještě k mání. Vlastně bychom to udělali taky, kdybychom na to měli.

Reklama

Načítám