Článek
Abychom ale Italy zas tak nehanili, k "vítězství" v tomhle žebříčku přispívá i to, že se Fiat do USA vrátil teprve nedávno a při následném prodeji z druhé ruky mu spousta lidí nemůže přijít na jméno. A v případě 500L si prodávající určitě nepomůže designem "ani ryba, ani rak". Dlužno podotknout, že rozdíly v první desítce jsou v jednotkách procent a mimochodem tam najdeme i standardní Fiat 500, u kterého by člověk čekal nadšené kupující z řad něžného pohlaví. Amortizace je samozřejmě nevyhnutelnou položkou pro každého zájemce o nové auto, ale v USA se vozový park obměňuje mnohem častěji než u nás, takže tu zbytková hodnota hraje nemalou roli. Kdo se tedy objevuje v žebříčku deseti nejrychlejších padáků? Podívejte se sami.
1. Fiat 500L (-34,8%)
2. Lincoln MKS (-34,5%)
3. Volvo S60 (-34,4%)
4. Kia Cadenza (-34,4%)
5. Mercedes-Benz C250 (-34,3%)
6. Nissan Maxima (-34%)
7. Lincoln MKZ (-33,8%)
8. Jaguar XF (-32,3%)
9. Fiat 500 (-31,9%)
10. Cadillac CTS (-31,8%)
Kdybychom to počítali čistě na dolary, oba Fiaty by na tom byly podstatně lépe, protože zbytek žebříčku okupují prémiové sedany, u nichž onen třetinov pokles znamená něco mezi 12 a 16 tisíci dolarů. Fiat 500L oproti tomu ztratí "jen" 8 tisíc dolarů hodnoty. Důležitý je ale logicky poměr pořizovací ceny, který vyjadřuje i kupní sílu zákazníka.