Článek
Německé dvojče Chevroletu Bolt si odbývá svou premiéru na pařížském autosalonu a Opel slibuje, že v segmentu elektromobilů půjde o revoluční auto. Je otázka, jestli se Boltovi a Ampeře povede předběhnout Teslu Model 3 v tomhle segmentu - našlápnuto ale zatím mají dobře. Minimálně v zemích, kde se nehledí na vyšší cenovku.
Ampera-e má prý zrychlení a dynamické schopnosti sportovního auta, přitom je ale schopná ujet až 500 kilometrů na jedno nabití. No, to je vlastně taky v segmentu sportovních aut se spalovacím motorem docela běžné číslo. Podle Opelu tím navíc Ampera-e předčí své konkurenty o více než 200 kilometrů. Tohle číslo ovšem závisí dost na tom, jak s ní pojedete, což se může u každého řidiče a během různého počasí dost lišit. I s používáním rádia, klimatizace a dalších žroutů energie by však auto mělo být schopné překonat až 380 kilometrů.
Elektromotor poskytuje výkon 150 kW (204 koní) a Ampera-E je s ním rychlejší než OPC verze Corsy a Insignie. Na padesátku se rozjede za 3,2 sekundy, dalších 4,5 sekundy budete potřebovat na dosažení 120 km/h. Hra s čísly, která se chytře vyhýbá konvenčnímu zrychlení z nuly na stovku, ale to si lze snadno spočítat - bude někde kolem sedmi vteřin, takže na úrovni pomalejších hot hatchů. Maximálka je nastavená na 150 km/h, což není příliš vysoké číslo, ale automobilka bude jistě argumentovat, že je to plně v intencích rychlostních limitů.
Podle ředitele automobilky Karla-Thomase Neumanna je Ampera-e ukázkou elektromobility, která je díky inovativním technologiím použitelná v každodenním životě. Není to eko-luxusní limuzína nebo hračka, je to prý prostě jen auto. Poslouchá se to hezky, ale nezapomínejme, že tenhle plán má doma Opel Diplomat Coupé, který má pod kapotou V8 z Corvetty.
Výroba modelu Ampera-e bude probíhat továrně GM Orion u Detroitu a na evropský trh dorazí tenhle elektromobil co nevidět. Pokud máme jeho cenu odvodit z částky, kterou si Chevrolet diktuje za Bolta, počítejte s cenovkou těsně pod milion korun.