Hlavní obsah

Fiat Coupe by se mohl vrátit už příští rok se 180 koňmi.

Foto: Archiv Garáž.cz

Italské kupé z devadesátek se po letech dočká nástupce. A bude u toho i Abarth, který zajistí, že Coupe nebude brzdou provozu. Tuhle nadílku bychom si určitě dali líbit.

Článek

Tenhle drb mne vyloženě chytá za srdce, protože původní Fiat Coupe mne pronásleduje už dobrých sedm let. V designu Chrise Bangla se totiž zhlédla moje manželka, která si dlouho nenechala vysvětlit, proč je těch Fiatů Coupe po bazarech tolik. Prostě se jí Coupe líbí vizuálem a vidí zajímavá čísla výkonu (základní 1.8 bez turba měla 130 koní a pak to rostlo až za 200 v případě limitované verze s přeplňovaným dvoulitrem). Coupe rozhodně mělo svébytný design, ale také pověstné problémy s elektrikou, slabé brzdy (s výjimkou nejvyšší motorizace) a těžký čumák, který v kombinaci s pohonem přední nápravy vedl k brutální nedotáčivosti. Přesto si tohle auto získalo své příznivce. V době hlavních prodejů bylo poměrně drahé, ale v ojetinách si pak rychle získalo fanoušky, ostatně český klub Fiatů Coupe je tu dodnes.

Foto: Archiv Garáž.cz

Při vyprávění o Coupe se samozřejmě nelze nezmínit o Barchettě, stylovém kabrioletu, který se základním Coupe sdílel motor (ona stotřicetikoňová jednaosmička). Italský bratříček nové Miaty, Fiat 124, je svým způsobem potomkem právě Barchetty, odkazuje k ní i designově, ačkoliv má na rozdíl od ní pohon zadní nápravy. Barchetta svého času soupeřila s Miatou, ale šla na to trochu jinak. A teď to vypadá, že úspěch Fiatu 124 by mohl otevřít dvířka i verzi s pevnou střechou. A zatímco jméno Barchetta zůstalo v minulosti, Fiat Coupe by se mohl vrátit se vším všudy - navíc konečně s pohonem zadních kol, bezproblémovou elektrikou a skvělými jízdními vlastnostmi.

Foto: Archiv Garáž.cz

Pod kapotou bude zcela jistě přeplňovaný motor o objemu 1,4 litru, pravděpodobně  několika výkonnostních verzích, přičemž ta nejsilnější by mohla stoupat až někam ke 180 koním, což je plus mínus stejně jako u původního Coupe (rychlejší varianty se objevily až ke konci produkčního cyklu). Vlažné prodeje Toyobaru by sice mohly Fiat varovat, že cenově dostupné kupátko není vyložený prodejní tahák, ale vývoj Coupe ze 124, která je sama o sobě společným dílem Mazdy a Fiatu, není finančně náročný a čím víc zářezů v portfoliu, tím líp. I pro zákazníky, protože budou mít větší výběr v kategorii zábavných a cenově dostupných aut. A tomu lze jen a jen fandit.

Reklama

Načítám