Hlavní obsah

Kupte si Jerrari. Křížence mezi Ferrari a Jeepem!

Foto: Classic driver

Vsadíme se, že Jerrari vidíte poprvé!

Tohle je staré auto. A nikdo jiný podobné mít nebude. Jerrari je jedinečné SUV, které vzniklo jako milionářský rozmar, když si jeden boháč nechal na zakázku postavit dohromady Ferrari s Jeepem. Jen tak, protože chtěl.

Článek

Představte si bouřlivý konec šedesátých let ve Spojených státech amerických. Představte si, že jste zatraceně bohatý chlápek jménem Bill Harrah, který vlastní celý řetěz velkých kasin. A představte si, že už jste vystřídali všechna auta, která jste si v té době mohli koupit. Pak už je totiž velmi snadné si představit, že už prostě nevíte coby, a tak voláte do Maranella, jestli by vám nepostavili na zakázku Ferrari s pohonem všech kol.

Jenže kdo si někdy něco přečetl o Enzo Ferrarim, tak tomu už je asi jasné, že pan Ferrari považoval za dobré nápady jen ty svoje a myšlenka na Ferrari s pohonem všech kol ho nenadchla ani náhodou. Jinými slovy, ani se neobtěžoval mu pár měsíců odpovědět a až pak mu poslal krátký dopis, že bohužel. Ale to by nebyl Bill Harrah, aby se nechal takovou maličkostí odradit. Zvlášť když jeho mechanik před pár měsíci ve sněhové bouři rozmlátil Ferrari 365 GT 2+2 a zrovna v té době zaparkoval v garáži nový Jeep Wagoneer…

Bill Harrah se zkrátka rozhodl, že obě dvě auta nechá zkřížit dohromady, ať to stojí, co to stojí. Výsledkem je čumák Ferrari naroubovaný na karoserii Jeepu. Harrah mu začal říkat Jerrari.

Foto: Classic driver

Těžko říct, kdo vymyslel logo Jerrari

Jerrari původně mělo pod přední kapotou dvanáctiválec Tipo o objemu 4,4l, který poháněl jeho nabourané Ferrari. Motor měl nějakých 320 koní a byl spřažen s třístupňovou automatickou převodovkou a systémem pohonu všech kol Wagoneeru.

Harrah svoje Jerrari řídil několik let překvapivě často, ale když se mu omrzelo (nepřekvapivě), tak se rozhodl dvanáctiválec Ferrari namontovat do Wagoneeru z roku 1977. Důvod byl jednoduchý – chtěl jezdit na kontrolu do svých podniků, aniž by ho personál okamžitě identifikoval. V8 z Wagoneeru se pak přestěhoval pod kapotu původního Jerrari, kde je dodnes.

Historie Jerrari je totiž dobře zdokumentována. Po Harrahově smrti v roce 1978 změnilo majitele a v roce 2008 bylo prodáno na Ebay a přestěhovalo se z USA do Německa. Stávající majitel ho teď nabízí přes server Classic driver a prodávající prý sdělí cenu jen vážným zájemcům.

A teď si představte, že byste si Jerrari koupili zrovna vy. Že do něj vrátíte původní dvanáctiválec a pak s ním vyrazíte někam na výstavu nebo na sraz a že všem budete říkat, ať lehce přimhouří oči a ať si představí bouřlivý konec šedesátých let ve Spojených státech amerických…

Reklama

Související témata:
Načítám